Säg att man skulle ha en steglös låda placerad där lådan sitter idag, kopplad till ett drev som driver bakhjulet med kedja precis som vanligt. i neutral så drivs hojjen steglöst som en snöskoter men vill man växla så petar man upp och ner på växelpinnen som känner av rörelsen elektroniskt och säger åt lådan att hoppa till förinställda lägen blixtsnabbt, som de senaste CVT-lådorna i audi-bilar.
Jag vet inte riktigt vad fördelen skulle vara, något bättre prestanda och bränsleförbrukning känns kanske inte helt aktuellt på en hoj som mestadels körs med öppna spjäll och gör 200 på 7sek. men endå, en hoj som är lite annorlunda, det skulle jag tycka va roligt. vad säger ni?
Jag vet inte riktigt vad fördelen skulle vara, något bättre prestanda och bränsleförbrukning känns kanske inte helt aktuellt på en hoj som mestadels körs med öppna spjäll och gör 200 på 7sek. men endå, en hoj som är lite annorlunda, det skulle jag tycka va roligt. vad säger ni?