...beskrivning av folks ständiga missuppfattning av hur bra högern är...
Vad gäller missförstånd kring högerns politik - du tror inte att det är lika illa åt andra hållet också?
För övrigt låter du precis som jag brukar göra och gjort under flera års tid. Om man tillhör två tredjedelar av samhället så är det också ett riktigt framgångskoncept. De flesta i ens umgängeskrets kanske också har bra jobb och b-rätt och förutom den senaste tuffa hojen också en företagsbil. Typ en Audi.
Jag är vare sig privilegierad eller proletär. Jag är tillräckligt begåvad för att kunna styra över mitt liv precis hur jag vill. Jag kan också välja att lyssna till mitt samvete och känna att jag hellre betalar lite mer i skatt än bidrar till ett hårdare samhällsklimat där medmänsklighet inte längre är lika viktigt.
Reinfeldt har världens grymmaste hundögon och det mesta han säger låter jättebra. Problemet är bara att högerns politik i förlängningen kommer leda till ökade klassklyftor och det är ett kanonrecept på ett samhälle där våld, motsättningar och otrygghet blir något man bara tar för givet.
Jag röstade på högern i förra valet och kommer kanske göra det igen. Men för mig har de en roll allena - att vara kniven i ryggen på Socialdemokraterna. Sossarna måste känna flåset i nacken så att de anstränger sig mer.
Det finns ingen klar väg att gå för att hantera globaliseringens effekter. Kom ihåg att medan du låter högern stå för lösningen måste du också förstå att det är samma högers kapitalism som orsakat problemet som ska lösas.
Jag vet inte vilket block som har den rätta lösningen för att lägga grunden till en framtida god utveckling för Sverige men jag vet att jag inte vill ha en lösning som tar oss tillbaka i utvecklingen. Arbetet för det klasslösa, jämställda och rättvisa samhälle vi närmat oss under de senaste 100 åren borde inte offras upp för några skattekronor mer i plånboken.
Är det inte värt 500 spänn i månaden att veta att man månar om sina medmänniskor?