Vad skulle du välja för hoj om du hade 15,000kr

Jag har varit i din sits o valde att skrapa ihop 2000kr till o köpte mig en cbr 600F 1988. Kanonkul o billig hoj om man kan leva med utseendet i originalutförandet...

bapuba skrev:
2237687 Vad skulle du välja för hoj?? om du endast hade 15,000kr och köpa för!! :tummenupp
Känns som att har man så lite pengar att börja med så tar det en evighet att få ihop till en bättre/nyare hoj så jag skulle nog skita i att spara. Var jag tvungen att köpa hoj nu med 15 lök så skulle jag kolla blocket o andra annonssjter efter en gammeljapan som var så fräsch som möjlig och i körbart skick. Sen skulle jag budgetbygga den till fighter. Bara för att ha en hoj att åka på.

Har sett att man kan få en fullt fungerande hoj, om än gammal, för runt 10k.

jag har ägt den där hojen (alltså den i annonsen) :hihi
den var mycket finare när jag hade den!!

bapuba skrev:
2237736 jag har ägt den där hojen (alltså den i annonsen) :hihi
den var mycket finare när jag hade den!!

ja å han som har den jobbar på samma jobb som mig :)

.

Jag köpte en CBR 600 -92 för 16000 för ett par månader sedan.
Trodde jag köpte ett ras men den har överraskat och går kanonbra och tom bra mycket bättre än min andra 600 som jag äger. Med andra ord så gäller det att passa blocket och vara reptilsnabb, rätt hoj dyker upp snart.

Jag köpte mix gsxr1100-86 för 18 papp, och då var/är den i ''nyskick''
Den hänger med bra, och har en löjligt billig försäkring.

så leta efter en tidig gixxer är mitt råd.

Dark_Messenger skrev:
2237782 Hade designavdelningen på suzuki tjänstledigt det året den hojen kom eller vad :va

Nu är du ändå lite väl elak, första generationen gsxr 750 (85-87) är ju störtfrän skulle gärna ha en sådan i originalskick men det är ont om dom.

ThomasS skrev:
2237789 Nu är du ändå lite väl elak, första generationen gsxr 750 (85-87) är ju störtfrän skulle gärna ha en sådan i originalskick men det är ont om dom.
Jag har förstått att vissa tycker sådana hojar är kult. Men jag kan inte släppa tanken på bakdelen. Så gräsligt ful tycker jag. Ser ut som något båtliknande som är tänkt att flyta i vatten. Detta ska inte hindra köp iofs. Det kosmetiska kan man alltid byta ut eller rensa bort om man inte gillar.

Hoppas ingen tar illa upp :pannkyss

Klart du ska köpa en gammal LV-regg Enduro. XR600, TT600 o.s.v. En är lek på allvar. Köpte min gammla TT600 för 13000 och la knappt en krona på den fast jävligt kul hade jag. DT50 nostalgi så man grät.

Jag har en cbr 600 87 motorn måste kollas ... pris.. ja.. under 10000

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...