Vad skulle du välja för hoj om du hade 15,000kr

Skulle köpa en XR600!

*Slitvarg
*Billig att äga
*Man kan lära sig slanga
*Man kan sälja o få tillbaks sina pengar
*Man kan köra skog/is/gata o ha svin roligt
*Man kan ramla utan att det kostar multi
*Man kan ramla utan att man bryr sig

:tummenupp

Last edited:
tycker du ska leta efter en cbr 600 från tidigt 90 - tal. Du kanske får leta, men min polare köpte en för 18000, en 91. + nu läser jag att en köpte en 92 för 16000! :tummen

Har du tänkt på utrustning? :-)

bapuba skrev:
2237687 Vad skulle du välja för hoj?? om du endast hade 15,000kr och köpa för!! :tummenupp

Skulle satsa på en äldre Yamaha RD 350 el fzr 1000, sistnämda har börjat bli riktigt prisvärda nu.

fazerfun skrev:
2237966 RD 350 :banana :banana

brrrrrrrrrrr...vilken jävla rysare...tror killen verkligen att han får 20k för den där mardrömmen? Fast det är klart..den har ju inte ens gått 3000 mil.... :rolleyes:

Citerar ur annonsen:-gammal, börjat tappa modet..den där är ju knappt instegsmodell idagsläget, grym och fruktansvärt brutal var den 1985..

kAtanAmAn skrev:
2237979 tycker du ska leta efter en cbr 600 från tidigt 90 - tal. Du kanske får leta, men min polare köpte en för 18000, en 91. + nu läser jag att en köpte en 92 för 16000! :tummen

Har du tänkt på utrustning? :-)

kläder har jag redan!
cbr 600 låter ju vettigt!!
den från 91 hade väl lite mer kusar än de gamla
undrar hur det känns när man går från en gpz 1000RX ner till en cbr 600??? :rolleyes:
iofs är gpz:n tung som ett as!!
600:an går säkert bättre!!??

sporTlovEr skrev:
2238005 Skulle satsa på en äldre Yamaha RD 350 el fzr 1000, sistnämda har börjat bli riktigt prisvärda nu.

Citerar ur annonsen:-gammal, börjat tappa modet..den där är ju knappt instegsmodell idagsläget, grym och fruktansvärt brutal var den 1985..

15k för en FZR 1000?? :confused: :confused:

Skulle köpt en motard-hoj, men du kanske ska spara 7 8 tusen till.
Man får en ganska hyffsad motard mellan 20-25 loppor

Last edited:
bapuba skrev:
2238017 kläder har jag redan!
undrar hur det känns när man går från en gpz 1000RX ner till en cbr 600??? :rolleyes:

1) det slamrar mindre
2) du kan åka vägar som svänger
3) du får varva mer

mm mm

skulle ta en naken hoj eller en motard, :tummenupp
gamla kåphojjar ser ut som skådisar från 80-90 talet med axelvaddar och träningsoverall..

bapuba skrev:
2238017 kläder har jag redan!

Gå in på blocket o sök på hojar mellan 15-20K o börja leta! Alla dessa trådar om vilken hoj man köpt om man hade ditt elr datt.. Du måste ju själv ändå veta vad du är ute efter :confused: ...

Hmm min högst personliga åsikt såklart :tummenupp

fazerfun skrev:
2238025 1) det slamrar mindre
2) du kan åka vägar som svänger
3) du får varva mer

mm mm

du har rätt motorn lät som den hade fått en injektion av grus :hihi
trögstyrd var den också
tur att jag sålde den :Bugar

FireSalle skrev:
2238368 En sådan här http://www.skeppshult.se/modell_storbild.asp?img=cyklar/large/z8_h.jpg och sparat resten av pengarna...

Problemet är ju att det är dyrt att åka hoj, 15k räcker inte långt. Ska du ha pengar till bra skyddsutrustning, försäkring osv. också? Pengarullningen är snart igång.

Den cykeln är som gjord för att gå av på mitten. Det där är den dummaste dj-lä konstruktion jag sett! Helt otroligt att nåt sånt kan tillverkas 2006.

Two stroke man skrev:
2238384 Den cykeln är som gjord för att gå av på mitten. Det där är den dummaste dj-lä konstruktion jag sett! Helt otroligt att nåt sånt kan tillverkas 2006.
Alla håller inte med. Formgiven av Björn Dahlström och den enda cykel någonsin tilldelats "Utmärkt Svensk Form".

FireSalle skrev:
2238391 Alla håller inte med. Formgiven av Björn Dahlström och den enda cykel någonsin tilldelats "Utmärkt Svensk Form".
Men det är sannerligen ingen jury av ingenjörer! ;)
Vilken onödig spänningskoncentration! Jag var tvungen att visa kollegor! =)
Oj, nu är jag off-topic igen =/

Jag skulle som så många andra ha valt en robust luftkyld japanskt offroad-storstånka. Typ DR, XR, XT eller TT. Då ökar man chanserna att man får en hoj i bra skick för det priset. Inte några sporthojar iofs...
Tycker jag..
/J

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back