Jag vet hur jag skulle reagera, eftersom att det hänt...
Jag skulle först vara mitt vanliga dryga jag och svara att jag inte äger någon plånbok, och fortsätta att vara dryg om följdfrågorna. Allt utfört lugnt och stilla med ett flin på läpparna och hård blick (jävligt underskattat sätt att reagera på hot). Om de sedan skulle vilja slåss om saken så ser jag till att slå hårt och skoningslöst på sätt som sänker dem för resten av striden.
Drar de vapen blir jag fullkomligt vetlös och det blir antagligen en grov misshandel av den som drar vapen.
Sedan, alla ni som säger "Det är inte värt att få stryk för en plånbok eller mobil." Det handlar inte om en plånbok eller mobil. Det handlar om en jävla rätt att få gå utomhus utan att några jävla muppar vill ge sig på en. Det är en rättighet som jag iaf anser är jävligt värd att försvara i både tid och otid.
Min far gav mig två visdomsord när jag skulle ut på min första fest, och han satte flaskan sprit i näven på mig. Nummer ett: "Nu blir du inte för full." Nummer två: "Hamnar du i bråk, se till att de har ondare än vad du har. För ont får du oavsett."