Vad skall man köpa för typ av fär om man skall lacka själv?

R2 skrev:
aha, bra att veta, om man nu skulle köpa din hoj nånn gång, bara att slänga allt du lackat med sprayburk då.. :)
Det var kraschkåpor och tank på gamla hojen, sålde dem separat i våras.

Jag lackade en framskärm denna veckan, slipning och grundning. Sen färg och mer färg. Och klarlack! Blev fint, trots brist på lokal och utrustning!

Lacksprutan som "fanns" i verkstaden visade sig vara en spruta för blästring, som var mycke grov och duschade på färgen.. Inge jämt flöde precis... Och det var både dammit och smutsigt i lokalen. Gick trots allt rätt fint, blev bra. Men en gång efter nytt lager lack går jag och kollar till projektet, då sitter en jävel och RÖKER precis intill. :död Fimp är lagom mysigt i lacken..

Men allt blev bra, är nöjd och det var både kul och en erfarenhet! :fyllisar :tomten
Lycka till, ta det lugnt bara! :tummenupp
/mvh Johan

R2 skrev:
njae
grunda och slipa minst en gång, annars får du lika mycket repor/ojämnheter som utan grund.
320 och 500, slipa med kloss (alltid) finns mjuk kloss.
har du en vettig spruta?
du har väl korrekta blandningsinstruktioner från färgbutiken...

Okej, jag ska alltså slipa efter att jag har grundat?
Någon spruta har jag dock inte. Har inte hunnit med att kolla det än. Antingen om jag kan låna av någon som jag känner annars får jag kanske köpa en.
Jag har inte heller hunnit att gå till en färgbutik än.

Slayer skrev:
Okej, jag ska alltså slipa efter att jag har grundat?
Någon spruta har jag dock inte. Har inte hunnit med att kolla det än. Antingen om jag kan låna av någon som jag känner annars får jag kanske köpa en.
Jag har inte heller hunnit att gå till en färgbutik än.
jupp
helst flera gånger, men det kan räcka med en gång, nya grund, slipa lätt igen och sen färg.

Ville bara säga att ditt ombordvarv på knudan var bra, där ser man hur mycket framgaffeln får jobba under aktiv körning. Tack.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti