Vad skall mamma ha för hojj?

Har precis varit på bike i trollhättan och kikat på motorcyklar med min lillasyster. Mamma kunde tyvärr inte hänga med då hon var tvungen att jobba.

Kikade en del på en ER5 -99a där, syrran som är 2cm kortare än mor nådde ner med tåspetsarna på bägge sidor samtidigt. Och det är ju inte så illa. Dessutom så går den att sänka 3,5cm sa försäljaren.

Får se om jag får med mamma nåndag så hon också kan vara med och kika.

Jävla skit att vara där och kolla, nu vill jag också ha ny knarr juh :huvet
Jag skulle dock knappt få nånting för min gamla minigixxer i inbyte *snyft*

Lorge skrev:
Har precis varit på bike i trollhättan och kikat på motorcyklar med min lillasyster. Mamma kunde tyvärr inte hänga med då hon var tvungen att jobba.

Kikade en del på en ER5 -99a där, syrran som är 2cm kortare än mor nådde ner med tåspetsarna på bägge sidor samtidigt. Och det är ju inte så illa. Dessutom så går den att sänka 3,5cm sa försäljaren.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=18849
Ägs av en rätt kort tjej här på forumet... med en specialsadel som är, vad var det hon sa... fem eller sju cm lägre än normalsadeln.

//D

Hade själv en GS 500E 96 (ca 20-25000kr)

Bifogat

• 100-0001_IMG.jpg
    100-0001_IMG.jpg
    30.7 KB · Visningar: 56
Nån som testat både ER5 och GS 500E?
Vilken sitter man närmast styret på?
Hon har som sagt reumatism så hon kan inte sträcka armarna rakt ut som oss andra...

Låter bra att man kan sänka sadeln en del, men komforten måste ju bli lidande?

Den jag kollade på var en -99 för 32k, känns lite dyrt om man får en ny för 40k?

Får garanterat bli så att jag släper med mej morsan till bike så hon får provsitta lite och så. ER5an verkar vara schysst. Kan man ju själv köra till jobbet om man skulle vara utan cykel mellan sälj å köp :D.

Lilla_damen skrev:
hur hög är din minigixxer? pris?

Jadu har inte mätt nånting men den är ju ganska liten. Är på håret att jag får knycklat mej ihop på den, knäna sticker ut en del :D. 22 lök vill jag ha för den med helt nytt bakdäck och framdäck som rullat kanske 200mil. Även nybesiktad. Vill du veta mer så PM.

Klart din morsa ska ha en cbr900, eller kanske nån slags 1000-kubikare, tex R1, zx10. Så de blir lite fart i kärringen!
Dessutom vill hon ju att de "pirrar" sådär gött, som alla andra tjejer som vill åka.
Hälsa din morsa från mig :pannkyss

//BRASSARN

BRASSARN skrev:
Klart din morsa ska ha en cbr900, eller kanske nån slags 1000-kubikare, tex R1, zx10. Så de blir lite fart i kärringen!
Dessutom vill hon ju att de "pirrar" sådär gött, som alla andra tjejer som vill åka.
Hälsa din morsa från mig :pannkyss

//BRASSARN

haha, jag vill oxå ha en redig tusenkubikare, problemet är bara att det blir halvsvårt att nå styret på de flesta.. :brinnerup

Lilla_damen skrev:
haha, jag vill oxå ha en redig tusenkubikare, problemet är bara att det blir halvsvårt att nå styret på de flesta.. :brinnerup

Va snackar fröken om? du menar "nå marken eller"? Eller har du jätterkorta armar bara??
Hur som helst så e det inga problem alls, allt du behöver göra är att BRRASSA på å dra i helvet än värre än förut, bara mata på växel efter växel å inte väja för nåt!
Jag tycker du ska skaffa en redig cykel helt klart. Fräckaste bruttan i stan. :yoparty

BRASSA på å dra i helvet

ontopic plz...

Det var snack om ducati monster tidigare, är den väldigt låg?
Är sugen på en sån själv, riktigt jävla råa är dom. Är ju dock lite ståtliga 184.

Förstår inte varför alla rekommenderar monster, visst den är låg(770mm). Men kan du inte nå till styre så spelar det ingen roll hur jävla låg den är.
Så tänk på det, ducati sitter man rätt så framåtlutat på. du måste vara någorlunda lång och lite muskler om du ska köra sakta en längre bit(den har ju rätt agressiv körställning)

Morsan ska ju ha ngt enkelt ngt mer touring aktigt
er5 passar ju kanon men rätt hög (800mm sitthöjd) , Fazern 795mm
Har ni provar horneten? cb600 hornet är rätt låg och det är kort till styret prova vet jag, den är väldigt bekväm (sitthöjd 790mm)
eller en CBF600 ( http://www.hondamc.com/templates3/Model.asp?id=1915&model_id=374&scid=&cid= )
Sitthöjd 785 mm +/- 15 mm

GSF650S, Bandit
Sitthöjd: 770/790 mm (justerbar)

suzuki sv650 är högre, 800mm sitthöjd

kawaski Z750S är skön men hög, 800mm

Last edited:
Låter fräckt med en morsa som ska ta mc-kort alltså! :yoparty

Två tips: Kawasaki gpz500s eller yamaha xj600 diversion, båda två har låg sitthöjd och är smidiga lättkörda maskiner till en relativt billig peng.

När det gäller sitthöjden så finns det ju sänkningssatser till de flesta hojar annars....

Kawasaki Zephyr 750

Hej

Zephyr 750 är en perfekt mc med bra balans.

kolla in den modellen.:tummenupp

Bifogat

• zephyr.jpg
    zephyr.jpg
    65.1 KB · Visningar: 41
Min mor är samma längd å lite halv dåliga händer å rygg. Å hon körde förut en Suzuki savage men den är en jätte bra första hoj. Nu har hon en Honda Blackwidow också en bra hoj för henne men lite större men mycke skönare å köra. Så de e ju alternativ. Å en Savage e inte så dyra å inhandla som första hoj.

Lorge skrev:
1370404 Morsan funderar på att ta mc-kort.

Hon är runt 1,63 lång och har reumatism, så nån racingvariant där man belastar armarna extremt vid inbromsning är inte intressant.

Man vill ju helst inte se henne på nån glidare heller utan nån lite sportigare som man själv hade kunnat testa hade ju varit intressant ;)

Nån cykel som rekommenderas?
Inget gammalt meck som jag måste hålla på att skruva på hela tiden utan lite nyare hojjar :D

Kanske Yamaha mt03?

Lorge skrev:
1370450 jaja en lite mera street då, ingen jävla HD iaf :D

sv650 tror jag är för mycket frammåtlut.
Nån som vet hur man sitter på en bandit när man är ca 1,63?

Jag är 161 cm och har en bandit 600...man sitter ypperligt på en sådan...kanonbra körställning..man blir inte trött i ryggen eller axlar... Detta är en touringhoj...men det händer lite när man vrider på rullen.... Den nya modellen är Bandit 650...lite smalare...och lättare att nå ner på...

Hon kommer att bli kanonnöjd om hon får köra en Bandit...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti