Vad ska man köpa för hoj att lära sig wheela med?

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Swedie skrev:
heh, det dar slar jag latt...

3.5km pa bakhjulet. Tog mig 15 minuter!!! Hall pa att :zpy av trotthet i armarnar efterat. Det var det som gjorde att jag slappte ner framhjulet.. ORKADE inte ta kurvan.

Dessa 3.5km var gjort i stan i Eskilstuna, vagen som gar fran centrum ut mot stora vagen till Katrineholm. Detta innehall, uppforsbacke, nerforsbacke, stoppljus (som jag stannade vid pa bakhjulet!! utan att slappa ner framhjulet), kurvor m.m.

Det är ju i princip bara bilvägarna som är snöfria så det är där man kan cykla långt. Känns som man behärskar det så pass bra att man skulle kunna cykla hur långt som helst, problemet är ju som du säger att man kanske inte orkar..
Nu har man ju ett mål att slå till sommarn iaf! :)

Hur gör du när du stannar? Hoppar du, för det går väl knappast att stå still och sitta på cykeln samtidigt?
Svänga är ju inga problem.

Sen försöker jag lära mig att stå "bakom" cykeln i nerförsbackar för att balansera med kroppen istället för bakbromsen. Har du några tips för hur man klarar av det??


Rekord wheelie kommer!! :D
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Swedie skrev:
heh, det dar slar jag latt...

3.5km pa bakhjulet. Tog mig 15 minuter!!! Hall pa att :zpy av trotthet i armarnar efterat. Det var det som gjorde att jag slappte ner framhjulet.. ORKADE inte ta kurvan.

Dessa 3.5km var gjort i stan i Eskilstuna, vagen som gar fran centrum ut mot stora vagen till Katrineholm. Detta innehall, uppforsbacke, nerforsbacke, stoppljus (som jag stannade vid pa bakhjulet!! utan att slappa ner framhjulet), kurvor m.m.

Det här var en ny historia som du aldrig berättat förut. Hur stannade du vid rödljuset utan att röra marken? 3 1/2 km är ju ganska långt - hur fixade du smörjningen i motorn?
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Eller använde sig av den otroligt fina produkten från TV-shop - Duralube, som man kan tömma en hel motor på olja, spruta vatten på den med en brandslang, frysa ner den till absoluta nollpunkten, och likförbannat går den! Are you impressed? I am impressed! :crash
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
mustic skrev:
men det är ju trum broms fram!!!
däligt om man ska stunta!! :crash

Å andra sidan, hur mkt hoj får du för 7000:-........??
Kan LOVA att du inte hämtar hem en cykel från Überland för samma pengar inkl bensin/färja etc och allra helst med skiva fram!
:fakta
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Freppa skrev:
Eller använde sig av den otroligt fina produkten från TV-shop - Duralube, som man kan tömma en hel motor på olja, spruta vatten på den med en brandslang, frysa ner den till absoluta nollpunkten, och likförbannat går den! Are you impressed? I am impressed! :crash

Freppa, det handlar om en trampcykel. Det är killen i filmen som har skrivit brevet.
 

mattsson

Säger dom blubb blubb?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg/Falkenberg
Hoj
Tillf. hojlös
Swedie skrev:
stoppljus (som jag stannade vid pa bakhjulet!! utan att slappa ner framhjulet), kurvor m.m.

Det DÄR är imponerande. Hur länge stod du stilla? Eller va det en lämpligt planterad lyktstolpe vid vägkanten som du kunde hålla dig i??
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Vad som hande var att jag sag att det blev rott ljus langre fram.. jag saktade ner till gafart om inte saktare for att vanta sa att det blir gront for cyklar igen. Da trampade jag pa for att komma over sa fort som mojligt.

Jag kan inte sta helt still mer an ett par sekunder.. det ar en aning svart.

Brorsan ville att jag skulle ha en bakom som filmade hehe.. sa jag kunde bevisa.
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Trams !!, varför måste man lära sig på ngt skit. Lärde mig på en hederlig Gixxer 600, no problemas. Faktum är att jag är skit kass att cykla på slangen, men med hojjen är det vägen som sätter gränsen ( nästan ). Nä, skaffa en R1 98 bus enkel att wheela med :crash

Lycka till :skrämd
 

QiX

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Växjö, nästan...
Hoj
WR450F Supermotard, Honda VTR1000sp1
Kul å se att de är fler än jag som är trampcyckel ligister...
fast jag har nog inte cycklat längre än 850m eller nåt pga dålig kondition... hade så mycket mjölksyra att jag inte kunde hålla balansen då... ;) men det där me nac nac är jag lite intresserad av hur de går till... jag reder bara ut att:
växla,stanna-starta,rulla,svänga,dricka vatten(alltså med en hand på styret) på bakhjulet...
Blev lite deprimerad när jag såg en som stod still med en mtb och slet upp den på bakhjulet för att sedan hoppa runt med den lite...
På MC är jag helt totalt värdelös på bakhjulet... Min jävla blysläde vill ju inte hålla sig upp utan att man börjar sket högt... kanske funkar om man lär sig på något annat eller är helt orädd...
Men för min del blir det nog till att lära sig på 4takts enduro...
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Zilversurfer skrev:
Trams !!, varför måste man lära sig på ngt skit. Lärde mig på en hederlig Gixxer 600, no problemas. Faktum är att jag är skit kass att cykla på slangen, men med hojjen är det vägen som sätter gränsen ( nästan ). Nä, skaffa en R1 98 bus enkel att wheela med :crash

Lycka till :skrämd


håller med... fattar inte varför man ska köpa något skit att lära sig på...
 

The Mouse

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Honda954RR-03
Tycker du det är skoj?

Frågan är om du tycker det är kul, eller känner dig pressad att lära dig för att alla andra kan. En offroad med lite mer pulver i är det bästa för då behöver du inte balansera så mycket i början. Den fixar ju s.k. powerwheelies med hjälp av bara gasen. Börja med att öva försiktigt på ett industriområde någonstans där du kan vara själv och ostörd.
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Re: Tycker du det är skoj?

The Mouse skrev:
...............Börja med att öva försiktigt på ett industriområde någonstans där du kan vara själv och ostörd.

Är det inte bättre att ha med sig en kompis. Kan vara skönt att ha med någon ifall det skulle gå lite fel. Sen så kan ju kompisen berätta hur högt/lågt man kör mm
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
QiX skrev:

På MC är jag helt totalt värdelös på bakhjulet... Min jävla blysläde vill ju inte hålla sig upp utan att man börjar sket högt... kanske funkar om man lär sig på något annat eller är helt orädd...
Men för min del blir det nog till att lära sig på 4takts enduro...

DREVA NER! Det gjorde jag på min, ett kugg fram. Har precis kommit hem efter första testet, det vart vansinnig skillnad :skrämd

Iofs har jag modellen efter din men din funkar nog den med.
 

QiX

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Växjö, nästan...
Hoj
WR450F Supermotard, Honda VTR1000sp1
Jag har provat dreva ner men då blir ju växlarna så förbannat korta och så går det inte att ha cyklen till normal körning heller då den inte gjorde mer än 205kmh...
Upp går nog att komma orginal också men det går ju inte att fega på lite låg höjd till att börja med...
 

MaPe

Ser långt ut på bra håll.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arbrå, byn som vägverket glömde
Hoj
inte ett skit men skruvar HD-Inte nu längre!! Nu Skoda....
CR500... gör motard av en sån eller öva på skogsvägar... där har du kraft på femman att slå runt... sen är det bara att träna balans...
Samma motor från -86 å uppåt

Mathias
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
QiX skrev:
Jag har provat dreva ner men då blir ju växlarna så förbannat korta och så går det inte att ha cyklen till normal körning heller då den inte gjorde mer än 205kmh...
Upp går nog att komma orginal också men det går ju inte att fega på lite låg höjd till att börja med...

Ok... min gör strax över 220 km/h som den är nu.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top