Vad ska man inte missa i London?

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Vad glor man på i London om man har fyra dagar på sig?
Tänker då på stor mcbutik, motormuseum, största bion eller nått annat coolt..
Dagtid får det bli då kvällarna ska ägnas åt konserter.

TT3D går tydligen inte på bio längre, surt.

Fastest går väl fortfarande i London? Annars tycker jag Denmark Street är guld fast är du inte intresserad av musikinstrument kan du lätt skippa den... ;)

Phantom of the Opera på Her Majesty's Theatre i centrala London :tummenupp

Hade aldrig sett en musikal innan dess, har inte sett någon efteråt heller, men det är bland det mäktigaste jag sett. Sjukt grymt om man är musikintresserad även om man inte gillar den genren :)

Phantom of the Opera på Her Majesty's Theatre i centrala London :tummenupp

Hade aldrig sett en musikal innan dess, har inte sett någon efteråt heller, men det är bland det mäktigaste jag sett. Sjukt grymt om man är musikintresserad även om man inte gillar den genren :)

Och om du har sällskap av flickvän/fru... så är detta ett måste!
Iaf om man ska tro senaste South Park :rolleyes:

Madame Tussauds (stavning??) vaxmuseum, harrods, den där enorma leksaksbutiken vafan den nu heter... Finns ju lite smått och gott att peta i:)

Om du går dit, kan du kolla om fossilet av en "gädda" för 2,5 mille har blivit sålt ännu? :D

F.ö. tycker jag Harrods är en mycket bra affär.
ALLA som jobbar i butik borde åka dit på studiebesök och lära sig hur man ska bete sig.

British museum! Vill minnas det som sex våningar av intressanta historiska föremål, dom översta två med motorrelaterat.

Inte en chans att hinna se allt under en eftermiddag, man måste sålla. Coolt att se den legendariska rosetta-stenen, massor av antikt egyptiskt, kinesiskt ja "alla" perioder från "alla" delar av världen, helt enkelt världens största samling stöldgods. :tummenupp

SegaWorld vid Picadilly ... om man gillar arkadspel,airhockey,flygsimulatorer,bilsimulatorer osov och annat barnsligt kul :banana

British museum! Vill minnas det som sex våningar av intressanta historiska föremål, dom översta två med motorrelaterat.

Inte en chans att hinna se allt under en eftermiddag, man måste sålla. Coolt att se den legendariska rosetta-stenen, massor av antikt egyptiskt, kinesiskt ja "alla" perioder från "alla" delar av världen, helt enkelt världens största samling stöldgods. :tummenupp

Science museum menar du väl? British Museum har mumier och rosettastenen. Både är helt värda att gå på. Kostar desutom gratis.

Science museum menar du väl? British Museum har mumier och rosettastenen. Både är helt värda att gå på. Kostar desutom gratis.

Hmm... hade ett minne av samma kåk på en 6 våningar, men British museums hemsida verkar bara ha tre våningar. Sitter dom två möjligtvis ihop eller ligger i anslutning på något sätt?

Har definitivt sett rosettasten, mumier etc + bilar, flygplan m.m. och minns det som ett museum men det var väl 15 år sedan så jag var väl i båda museumen...

London börjar låta mer och mer intressant... Jag har bara varit på genomresa, men kanske ska ge stan en chans.

Hmm... hade ett minne av samma kåk på en 6 våningar, men British museums hemsida verkar bara ha tre våningar. Sitter dom två möjligtvis ihop eller ligger i anslutning på något sätt?

Har definitivt sett rosettasten, mumier etc + bilar, flygplan m.m. och minns det som ett museum men det var väl 15 år sedan så jag var väl i båda museumen...

Njae, British Museum ligger vid Tottenham court road och science museum vid South Kensington. Dock så ligger National History Museum brevid Science Museum, kanske det du tänker på? Sen kanske det var annorlunda för 15 år sen med. Hade kunnat Googla och hitta ett svar men sitter på mobilen så orkar inte :P National History Museum är lite coolt på dinosaurieavdelningen. Resten av det museet var ingen höjdare dock.

Åtminstånde en portion Fish and chips serverat i tidningspapper. Sist jag var där blev det till frukost...

Fastest går väl fortfarande i London? Annars tycker jag Denmark Street är guld fast är du inte intresserad av musikinstrument kan du lätt skippa den... ;)

Nej Fastest tycks inte gå längre heller.

Det låter ok.

sväng förbi ace cafe om du är mc intresserad, schysst ställe :tummenupp

Låter bra men vilken värdelös hemsida, får inte grepp om vad stället är för nått.

tack för tipsen.

Dra och kolla på Thames Barrier.
Åk ner till Brighton en dag.
Kolla runt lite i Notting Hill / Portobello road.
Kolla in Tate Modern. Även om du inte gillar konst är bara byggnaden värd ett besök.
Kolla in arkitekturen längs "nya" jubilee line.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D