Vad ska man ha för 125:a motard?

bond_ragger

Se up bonde i stan!
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
Yamaha yz 125 -00
Hej!

Jag undrar vad ni tycker man ska ha för 125:a motard?
Årsmodellen ska ligga runt -03 -04 ...
Helst ska det vara en 2-t.
Lägg gärna in en bild och lite fakta.

PS: Vilken är den bästa bushojen tycker ni? (PS:125 motard ska de va..)

Tack på förhand :) / Robban

Last edited:
Tja, det finns en jädra massa som du kan välja på. Det verkar som att GasGas, KTM, CRM verkar vara populära av vad jag har sett på forumet.

Det väljer du väl själv, men KTM och GasGas (ev.husqvarna) är väl dom som är roligast, om du står ut med extra service, mycket soppa samt inte kör för långa turer åt gången (spec. med KTM har jag förstått).

Köp en ktm, slå på stort om du ska ha något :tummenupp

Det väljer du väl själv, men KTM och GasGas (ev.husqvarna) är väl dom som är roligast, om du står ut med extra service, mycket soppa samt inte kör för långa turer åt gången (spec. med KTM har jag förstått).

Varför speciellt inte KTM? :va
Tror faktiskt det är värre med en TM eller en GG från före 03...

Tror alla är lika illa i stora drag.

Varför bara eventuellt husqvarna? Vad är det för fel på dom nu?

Last edited:
Varför speciellt inte KTM? :va
Tror faktiskt det är värre med en TM eller en GG från före 03...

Har hört att dom är riktigt hopplösa, men du har säkert bättre koll där.

Tror alla är lika illa i stora drag.

Varför bara eventuellt husqvarna? Vad är det för fel på dom nu?

Inget fel alls, wr är väl i samma liga, men nyare sm skall vara lite snällare har jag för mig? kan ju ha fel dock...

Last edited:
Husqvarna: Sm:en har en annan förgasare o lite annat, den går inte alls som Wr:en. (svagheter, få som kan hojarna, lite åfs)

Gasgas: ganska liten hoj, inget för mig (193cm), väldigt tätstegad ( mindre bra på landsväg)

Ktm: MKT utbud av delar, många återförsäljare, lite vuxnare utseende(större), många som kan hjälpa en med hojen och bäst utav allt Ktmen har en lång 6:e växel, vilket gör att den varvar betydligt mindre i fart än dom andra.

slutsats.
skulle säga att ktmen är lämpligast för gata, detta pågrund utav växellådan. annars är valet smaksak. men som sagts tusen gånger förr. var beredd o lägga ut en massa pengar om du nu ska ha en o köra med på gatan, frågan är inte om den pajar, utan när den gör det.

Husqvarna: Sm:en har en annan förgasare o lite annat, den går inte alls som Wr:en. (svagheter, få som kan hojarna, lite åfs)

Gasgas: ganska liten hoj, inget för mig (193cm), väldigt tätstegad ( mindre bra på landsväg)

Ktm: MKT utbud av delar, många återförsäljare, lite vuxnare utseende(större), många som kan hjälpa en med hojen och bäst utav allt Ktmen har en lång 6:e växel, vilket gör att den varvar betydligt mindre i fart än dom andra.

slutsats.
skulle säga att ktmen är lämpligast för gata, detta pågrund utav växellådan. annars är valet smaksak. men som sagts tusen gånger förr. var beredd o lägga ut en massa pengar om du nu ska ha en o köra med på gatan, frågan är inte om den pajar, utan när den gör det.

GGn liten? :confused:

Så har jag inte upplevt den...
Fast det kanske framträder mer som motard vad vet jag.

Dock skulle jag välja KTM jag med tror jag :rodnar

Det är ENDAST motarden jag har erfarenhet av och den är betydligt mindre än ktmen. :pannkyss

Ajo Husqvarna SM 125 är liten och svag. Men när jag menar en husqvarna sumpermotard snackar jag om en WR som man fixar på smhjul på.

Varför inte en DT? Släng på ett effektavgassystem så går den hyffsat och är ju lite billigare att köra.

visabild.php

Jämför man med en KTM med SM sulor är den rätt liten, beror säkert mestadels på dämpare etc. Det är ju lite annorlunda mellan SM o MX körning.

Såg en Aprilia SXV på mässan, också grymt låg samtidigt som crossmodellen (RXV?) va mycket högre...

Det är ENDAST motarden jag har erfarenhet av och den är betydligt mindre än ktmen. :pannkyss

Jag tycker knappast den är låg (Är också 193cm lång). Kanske inte lika hög som ktm men knappast att den är "för" liten.

http://www.blocket.se/vi/15184897.htm?ca=23_6_s (Titta nu har jag gjort lite smygreklam också. :D )

Jämför med Varaderons sitthöjd och Varaderon är känd för att vara en riktigt stor 125:a. Tätväxlad är den ja, men drevar man upp den ordentligt så går den utmärkt även om den inte har "touringväxel" som ktm och den blir ändå inte så jävla slö som folk tror av det.

/Eric.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...