bond_ragger
Se up bonde i stan!
Det väljer du väl själv, men KTM och GasGas (ev.husqvarna) är väl dom som är roligast, om du står ut med extra service, mycket soppa samt inte kör för långa turer åt gången (spec. med KTM har jag förstått).
Kör cross så jag är van...

Glömde kvarna. vad man väljer är ofta en smakfråga, vad tycker du om?
Lite allt möjligt, men inga ching chong..
Ktm 525.
Tror du det går och lura snuten?

Husqvarna: Sm:en har en annan förgasare o lite annat, den går inte alls som Wr:en. (svagheter, få som kan hojarna, lite åfs)
Gasgas: ganska liten hoj, inget för mig (193cm), väldigt tätstegad ( mindre bra på landsväg)
Ktm: MKT utbud av delar, många återförsäljare, lite vuxnare utseende(större), många som kan hjälpa en med hojen och bäst utav allt Ktmen har en lång 6:e växel, vilket gör att den varvar betydligt mindre i fart än dom andra.
slutsats.
skulle säga att ktmen är lämpligast för gata, detta pågrund utav växellådan. annars är valet smaksak. men som sagts tusen gånger förr. var beredd o lägga ut en massa pengar om du nu ska ha en o köra med på gatan, frågan är inte om den pajar, utan när den gör det.
Ktm:en har en poäng där

Ajo Husqvarna SM 125 är liten och svag. Men när jag menar en husqvarna sumpermotard snackar jag om en WR som man fixar på smhjul på.
Det går ju också...
Varför inte en DT? Släng på ett effektavgassystem så går den hyffsat och är ju lite billigare att köra.
![]()
Vet inte?

Har du ingen egen vilja?
Du borde väll veta vad du ska ha... inte vi.
Men vill ha lite fakta om hojarna och jag tror ni som haft/har 125:a vet lite om hojarna...för och nackdelar mm.