Vad ska jag ha för trim till en R1:a -00

som smen fråga,vilken klass ska du åka?ska du åka i klassen SGB så borde det väl räcka med längre sving portad topp sänka den max och lätta den ännu mer..kör själv en SGB byggd på en 1000r som väger 165kg med 156 bakhjulshästar 6.07 192km/h på 201m

Det var en bra tid/hastighet på 201 m!
Själv har man ca 164 hk på hjulet men jag har bara varit nere på 6,40 nånting tror jag. Brukar inte lägga 201 m tiderna på minnet.
På 402 m har jag haft 9,89s och bästa toppfart 233 km/h.
Har du några knep att få ner tiderna.
Drevning, startvarv osv...
 
Det var en bra tid/hastighet på 201 m!
Själv har man ca 164 hk på hjulet men jag har bara varit nere på 6,40 nånting tror jag. Brukar inte lägga 201 m tiderna på minnet.
På 402 m har jag haft 9,89s och bästa toppfart 233 km/h.
Har du några knep att få ner tiderna.
Drevning, startvarv osv...

Lång sving och sträng diet....
 
Lång sving och sträng diet....

Har ju byggt mig en lång sving men lyckas inte komma ner på den tiden jag fick i Göteborg!!!
Har testat att dreva ner också men det gick ännu sämre...
Har visserligen inte kört mer än max 15-20 repor sen Göteborg så det är väl bara att öva.
Körde en i spöregn i Västervik i höstas.
Spännade.. Blev en 11:a och 204 km/h.
 
Jag tycker som x:1 att lägg tid och pengar på chassit och sen på effekten.Det är billigare och lite kaxigare att åka på en bättre tid än hojar med större motorer. :mattias Men visst är det skoj med att ha bra drag i spisen med.:tummenupp
 
Det var en bra tid/hastighet på 201 m!
Själv har man ca 164 hk på hjulet men jag har bara varit nere på 6,40 nånting tror jag. Brukar inte lägga 201 m tiderna på minnet.
På 402 m har jag haft 9,89s och bästa toppfart 233 km/h.
Har du några knep att få ner tiderna.
Drevning, startvarv osv...

För det första så verkar du till och ha bra med mos i maskinen med den toppfarten..:tummenupp!Vad kör du för tider i 60-fot,där har man jävligt mycket och hämta?Jag kör 16/46 i drevning och har en 4000-4500 i startvarv typ,och kör med quickshift växling..sen är det väl bara till och träna träna träna som med allt annat!Lycka till..:yoparty
 
För det första så verkar du till och ha bra med mos i maskinen med den toppfarten..:tummenupp!Vad kör du för tider i 60-fot,där har man jävligt mycket och hämta?Jag kör 16/46 i drevning och har en 4000-4500 i startvarv typ,och kör med quickshift växling..sen är det väl bara till och träna träna träna som med allt annat!Lycka till..:yoparty

Kommer inte ihåg 60-foten och jag hittar inte mina gamla tidkort. Men det är väl på första biten mycket hänger på?
Jag ligger nog också på det startvarvet ungefär. Körde på 9,89 s med standard drevning(17/42) utan förlängd sving. Bara sänkt ca 3 cm fram och 11 cm bak. Jag kör med gammal hederlig "crossväxling", utan koppling alltså och då petar man i växlarna väldigt snabbt!
Men som sagt, övning ger färdighet!
Synd bara att man aldrig hittar några bra tävlingar som gamla en dag på strippen! Bara massa tråkiga tävlingar där man måste slå av på gasen och hamna närmast sin kvaltid.
Vilket j..la dumt påhitt:huvet
 
Kommer inte ihåg 60-foten och jag hittar inte mina gamla tidkort. Men det är väl på första biten mycket hänger på?
Jag ligger nog också på det startvarvet ungefär. Körde på 9,89 s med standard drevning(17/42) utan förlängd sving. Bara sänkt ca 3 cm fram och 11 cm bak. Jag kör med gammal hederlig "crossväxling", utan koppling alltså och då petar man i växlarna väldigt snabbt!
Men som sagt, övning ger färdighet!
Synd bara att man aldrig hittar några bra tävlingar som gamla en dag på strippen! Bara massa tråkiga tävlingar där man måste slå av på gasen och hamna närmast sin kvaltid.
Vilket j..la dumt påhitt:huvet

absolut..60-foten är inte allt men nästan!gammal hederlig crossväxling den känner jag till mycket väl..haha
kör du bracket?
 
absolut..60-foten är inte allt men nästan!gammal hederlig crossväxling den känner jag till mycket väl..haha
kör du bracket?

Nej jag kör inte bracket!
Det kanske e jag som är dum men jag förstår inte meningen med att hamna närmast sin kvaltid?
Jag vill bara gasa och köra så snabbt som möjligt utan att släppa av.
Tipsa gärna om sådana kommande evenemang här i sommar:tummenupp
 
Nej jag kör inte bracket!
Det kanske e jag som är dum men jag förstår inte meningen med att hamna närmast sin kvaltid?
Jag vill bara gasa och köra så snabbt som möjligt utan att släppa av.
Tipsa gärna om sådana kommande evenemang här i sommar:tummenupp
Tittar man på tiderna du nämnde ovan så kan du ju åka SGB utan att behöva släppa av på gasen.
 
Nej jag kör inte bracket!
Det kanske e jag som är dum men jag förstår inte meningen med att hamna närmast sin kvaltid?
Jag vill bara gasa och köra så snabbt som möjligt utan att släppa av.
Tipsa gärna om sådana kommande evenemang här i sommar:tummenupp

OK...:) Jag är inte heller någon bracketfantast,med tanke på upplägget så kan du ju loosa mot en trimmad yamaha DT typ!jag hade absolut provat klassen SGB om jag hade varit sugen på att slippa släppa gas som du säger..
breakout e 6.20 på 201m 9.50 på 402m,så sänk din hoj max"måste vara fritt 50mm under"svingen hade du längat,lätta hojen på onödig vikt,skippa den hederliga crossväxlingen,sätt på en quickshift och bege dig ner till till meca raceway i malmö till sommaren,körs tre tävlingar där i år och ev.en renodlad bikeweekendtävling,så ska du se att ditt"pers" 6.40 är ett minne blott!:tummenupp

Datum
Arrangör
Tävlingens namn
Division

30 - 1 Maj – Juni
Malmö
TBA
Syd / SP

7 – 8 Juni
Gardemoen
TBA
Syd

8 Juni
Luleå
TBA
Norr

13 - 15 Juni
Sundsvall
TBA
Norr / SP

28 - 29 Juni
Västerås
TBA
Syd

4 – 6 Juli
Malmö
TBA
Syd

11 - 13 Juli
Luleå
TBA
Norr / SP

18 - 20 Juli
Skellefteå
TBA
Norr

1 – 3 Augusti
Gardemoen
TBA
Syd / SP

9 – 10 Augusti
Lindesberg
TBA
Syd

15 - 17 Augusti
Sundsvall
TBA
Norr / SP Final

22 - 24 Augusti
Gardemoen
TBA
Syd

30 - 31 Augusti
Luleå
TBA
Norr Final

12 - 14 September
Malmö
TBA
Syd Final
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back
Top