PeterFZR1000
Åka fort...
Hej!
Vad ska du ha för systemet?
Jag säljer ett Micron helsystem till R1:an om du behöver?
MVH Robban
Vad ska du ha för systemet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag säljer ett Micron helsystem till R1:an om du behöver?
MVH Robban
som smen fråga,vilken klass ska du åka?ska du åka i klassen SGB så borde det väl räcka med längre sving portad topp sänka den max och lätta den ännu mer..kör själv en SGB byggd på en 1000r som väger 165kg med 156 bakhjulshästar 6.07 192km/h på 201m
Det var en bra tid/hastighet på 201 m!
Själv har man ca 164 hk på hjulet men jag har bara varit nere på 6,40 nånting tror jag. Brukar inte lägga 201 m tiderna på minnet.
På 402 m har jag haft 9,89s och bästa toppfart 233 km/h.
Har du några knep att få ner tiderna.
Drevning, startvarv osv...
Lång sving och sträng diet....
Men visst är det skoj med att ha bra drag i spisen med.Det var en bra tid/hastighet på 201 m!
Själv har man ca 164 hk på hjulet men jag har bara varit nere på 6,40 nånting tror jag. Brukar inte lägga 201 m tiderna på minnet.
På 402 m har jag haft 9,89s och bästa toppfart 233 km/h.
Har du några knep att få ner tiderna.
Drevning, startvarv osv...

För det första så verkar du till och ha bra med mos i maskinen med den toppfarten..!Vad kör du för tider i 60-fot,där har man jävligt mycket och hämta?Jag kör 16/46 i drevning och har en 4000-4500 i startvarv typ,och kör med quickshift växling..sen är det väl bara till och träna träna träna som med allt annat!Lycka till..
![]()

Kommer inte ihåg 60-foten och jag hittar inte mina gamla tidkort. Men det är väl på första biten mycket hänger på?
Jag ligger nog också på det startvarvet ungefär. Körde på 9,89 s med standard drevning(17/42) utan förlängd sving. Bara sänkt ca 3 cm fram och 11 cm bak. Jag kör med gammal hederlig "crossväxling", utan koppling alltså och då petar man i växlarna väldigt snabbt!
Men som sagt, övning ger färdighet!
Synd bara att man aldrig hittar några bra tävlingar som gamla en dag på strippen! Bara massa tråkiga tävlingar där man måste slå av på gasen och hamna närmast sin kvaltid.
Vilket j..la dumt påhitt![]()
absolut..60-foten är inte allt men nästan!gammal hederlig crossväxling den känner jag till mycket väl..haha
kör du bracket?
Tittar man på tiderna du nämnde ovan så kan du ju åka SGB utan att behöva släppa av på gasen.Nej jag kör inte bracket!
Det kanske e jag som är dum men jag förstår inte meningen med att hamna närmast sin kvaltid?
Jag vill bara gasa och köra så snabbt som möjligt utan att släppa av.
Tipsa gärna om sådana kommande evenemang här i sommar![]()
Nej jag kör inte bracket!
Det kanske e jag som är dum men jag förstår inte meningen med att hamna närmast sin kvaltid?
Jag vill bara gasa och köra så snabbt som möjligt utan att släppa av.
Tipsa gärna om sådana kommande evenemang här i sommar![]()
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?
Rykten om nya klassiska Duc... |
|
|
Äntligen!