Vad ska jag ha för färg på bromsoken?

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag håller på med lite bromsrenovering, och funderar på att spraya bromsoken. Vilken färg tycker ni? Eller ska jag bara ha dom svarta...?Funderar lite på silvergrå, eller nåt åt det hållet... :va

Ska tillägga att jag nyss har köpt stålomspunna bromsslangar oxo, kanske därför jag vill få oken att se lite modernare ut oxo. :rolleyes:

Är det nån speciell sorts färg som är bra till detta? Har kört med Biltemas fälgfärg lite, och det funkar la hyfsat.

Bifogat

• IMG_0004.JPG
    IMG_0004.JPG
    134 KB · Visningar: 166
Jag tycker åxå på silvergrå typ....

Lite OT: Vart i partille bor du??? Jag e från L.A (landvetter) känner en del folk i partille....sådeså =)

:hej

Gröna eller gula. Så att det bryter av ordentligt mot övriga de övriga färgerna. Eller vita det är också ovanligt.

Dina ok kommer inte att se modernare ut för att du målar dom. Ha dom svarta så dom inte syns så mycket, är mitt heta tips.

GULD!!!!! Man kan ju alltid lura någon vid en snabb blick att det är Brembo gold som sitter på hojen :tungan

hållundan skrev:
Jag tycker åxå på silvergrå typ....

Lite OT: Vart i partille bor du??? Jag e från L.A (landvetter) känner en del folk i partille....sådeså =)

Mej känner du inte än i alla fall! :hej
Jag bor vid Furulund ungefär. Har ofta vägarna förbi Landvetter för övrigt. Många kul vägar där, å det e ju inte så långt dit heller. :tummenupp

Hade tänkt skaffa mig en FZR föresten, men försäkringen var inge kul så jag rustar upp RDn lite istället. Den får duga ett tag till.

PacMan skrev:
Mej känner du inte än i alla fall! :hej
Jag bor vid Furulund ungefär. Har ofta vägarna förbi Landvetter för övrigt. Många kul vägar där, å det e ju inte så långt dit heller. :tummenupp

Hade tänkt skaffa mig en FZR föresten, men försäkringen var inge kul så jag rustar upp RDn lite istället. Den får duga ett tag till.

Nä, det är sanning... Vi kanske har gemensamma bekanta, vem vet?! =) Jag bor iofs inte i L.A längre, men jag har ju alltid gjort det. Jo det finns mycket sköj vägar här. Upp mot härryda å uppigenom mot hällingsjö å rävlanda å den vägen.

Hmm, jag får betala 585/månad halvförsäkring helår på mig på min FZR, är nöjd som fan med det... Okej, lite tåjjt blir det väl eftersom man e stundet, men vaffan =)

hållundan skrev:
Nä, det är sanning... Vi kanske har gemensamma bekanta, vem vet?! =) Jag bor iofs inte i L.A längre, men jag har ju alltid gjort det. Jo det finns mycket sköj vägar här. Upp mot härryda å uppigenom mot hällingsjö å rävlanda å den vägen.

Hmm, jag får betala 585/månad halvförsäkring helår på mig på min FZR, är nöjd som fan med det... Okej, lite tåjjt blir det väl eftersom man e stundet, men vaffan =)

Jodå, jag är oxo student(Chalmers) och har helt enkelt inte riktigt lust att lägga såna pengar på försäkring just nu. Dessutom är tvåtakt fortfarande vansinnigt kul, så hon duger allt ett tag till! :tungan

Den vägen känner jag till ja, körde där sent i höstas med nåra kompisar, fan va kallt det va!

Var pluggar du föresten?

Nice Bike! Tror guld färgat skulle sitta bra. Eller kanske rent av röd? Lite skrikigt kanske. Funderar på att göra likadant men vet inte riktigt om det finns någon färg som kan stå emot lite bromsvätska. Men det är väl inte någon lack som kan klara av det riktigt bra.

Gjorde en renovering med nya packboxar och dammskydd på mitt bromsok fram. Vart lik förbannat inte tätt. Tror det är kolvarna som är dåliga :(

Out_Spinner skrev:
Nice Bike! Tror guld färgat skulle sitta bra. Eller kanske rent av röd? Lite skrikigt kanske. Funderar på att göra likadant men vet inte riktigt om det finns någon färg som kan stå emot lite bromsvätska. Men det är väl inte någon lack som kan klara av det riktigt bra.

Gjorde en renovering med nya packboxar och dammskydd på mitt bromsok fram. Vart lik förbannat inte tätt. Tror det är kolvarna som är dåliga :(

Hade la inte tänkt spilla sådär jättemycke bromsvätska på som, så det går nog bra. Mina läcker inte, men dom verkar gå trögt för det ena oket bromsar inte alls lika mycket som det andra.

PacMan skrev:
Jodå, jag är oxo student(Chalmers) och har helt enkelt inte riktigt lust att lägga såna pengar på försäkring just nu. Dessutom är tvåtakt fortfarande vansinnigt kul, så hon duger allt ett tag till! :tungan

Den vägen känner jag till ja, körde där sent i höstas med nåra kompisar, fan va kallt det va!

Var pluggar du föresten?

Sedär ja! Tänkte plugga chalmers först, men det bidde inte så. Läser till Utvecklingsingenjör i Halmstad. Det är la rätt sköj änna.

Hmm, tvåtakt, ja det är nått visst med det. Rantade runt i lumpen på en 258:a tvåtakt, en sisådär 500 mil kanske, det var sköj.

Men vaffan, om inte annat ses vi te säsongsstarten då =)

hållundan skrev:

Tjena.

Såg att ni pratade lite om försäkrings premie.
Har själv en FZR R 98HK,betalar 4200/helförsäkring/helår,tycker att det är helt ok.

M.V.H
harke

PacMan skrev:
Hade la inte tänkt spilla sådär jättemycke bromsvätska på som, så det går nog bra. Mina läcker inte, men dom verkar gå trögt för det ena oket bromsar inte alls lika mycket som det andra.
Nä vem planerar det :huvet

grrr...

Bifogat

• brembo.JPG
    brembo.JPG
    62 KB · Visningar: 119
haha... jo, jag har tänkt på att putsa dem men varje gång jag går ut i garaget så kommer jag på att det är alldeles för kallt för att ligga å putsa :(

Är sugen på att göra samma sak på min svarta sv650, nån som vet vart man finner guldfärg motsvarande brembos som sitter kvar på oken?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT