Vad ska jag ha för färg på bromsoken?

Har för mej att Mekonomen, Micro, eller Biltema har sprayfärg som är avsedda för bromsok till bil , borde väl funka tycker jag.

Annars tror jag vanlig sprayfärg håller också.

fax skrev:
Har för mej att Mekonomen, Micro, eller Biltema har sprayfärg som är avsedda för bromsok till bil , borde väl funka tycker jag.

Annars tror jag vanlig sprayfärg håller också.

Jag tänker köra med Biltemas fälgfärg. Har hört att den ska va bra. Silvergrå blir det.

Nu har jag äntligen fått ihop hojen :) , nu med stålomspunna slangar och silvriga fina bromsok. Vad tycker ni? Jag körde med Biltemas primer följt av deras fälgfärg, och resultatet blev över förväntan. Är ju inte säker på hur det håller i längden, men färgen kostar inte många spänn så det är ju ganska lätt att bättra på.

Bifogat

• IMG_0071 copy.jpg
    IMG_0071 copy.jpg
    121.3 KB · Visningar: 93
  • IMG_0070 copy.jpg
    IMG_0070 copy.jpg
    135.7 KB · Visningar: 97
Last edited:
Helt ok :tummenupp

Men skall du inte ta bort dom där stora backspeglarna.
Montera dom där minispeglarna som sitter i styrändarna istället.

Typ så här:

Bifogat

• Image1.jpg
    Image1.jpg
    66.5 KB · Visningar: 106
Last edited:
Wiseguy skrev:
Helt ok :tummenupp

Men skall du inte ta bort dom där stora backspeglarna.
Montera dom där minispeglarna som sitter i styrändarna istället.

Typ så här:

Hehe, ser att du e haj på Photoshop eller nåt! :tummenupp
Jodå, det e en schysst idé. Var kan jag hitta såna backspeglar?

Hallå lr! Du lyckades bättre än mej med Biltemas färg på oken. Spillde lite bromsvätska på mina och färgen bara rann av så det slutade med en blankpolering. Var köpte du dina bromsslangar?? Får ut och gasa lite i sommar!! /Mattsson

MattzzoN skrev:
Hallå lr! Du lyckades bättre än mej med Biltemas färg på oken. Spillde lite bromsvätska på mina och färgen bara rann av så det slutade med en blankpolering. Var köpte du dina bromsslangar?? Får ut och gasa lite i sommar!! /Mattsson

Tjena mattsson!
Köpte dom på Hydraulik Syd på Hisingen. Gick på strax över 1000, det e ju 3 slangar och kopplingarna e rätt dyra. Du har pm föresten!

Å va ere för fel på FZR då??? den är ju lätt 10K billigare än CBR av samma årsmodell... Näru pacman, du ska få provköra min best. Så blir du övertygad =)

:banana

hållundan skrev:
Å va ere för fel på FZR då??? den är ju lätt 10K billigare än CBR av samma årsmodell... Näru pacman, du ska få provköra min best. Så blir du övertygad =)

Hehe, aja men jag har faktiskt lugnat ner mig lite med hojbytartankarna. 2-takt e ju kul!! ...(å billigt) :rolleyes:
Nästa gång blir det nog en 600, CBR...FZR...vem vet? :)

PacMan skrev:
Hehe, aja men jag har faktiskt lugnat ner mig lite med hojbytartankarna. 2-takt e ju kul!! ...(å billigt) :rolleyes:
Nästa gång blir det nog en 600, CBR...FZR...vem vet? :)
Tvåtakt är okay... Hehehe... Det är ketchup :)

Hmm, aja, du ska få testa min båge iaf. Å säga va du tycker... =)

Blev ju bra det där! Själv köpte jag ett nytt (begagnat) ok. Så nu slapp jag måla om det också (guld :D )

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti