Vad ska jag göra med min gamla korv? (bil)

lämna den utanför skroten och gör folk glada!

jag skrotade en gammal saab för flera år sen och den blev duktigt slaktad innan skrotnisse körde in den på deras gård.

:tummenupp

fart freak skrev:
Grejen är att jag är student, så det är inte aktuellt.. men motormässigt är en schysst, det är rostkarossen, vänster styrled, avgasröret och färdbroms och lite annat som är problemet.... alltså inget man fixar själv på en kvart... ca. 8-10,000 spänn att fixa. .

Rost hur mycket? Kostar oftast skitsummor om man kan tänka sig lite "ful" lagningar och att göra jobbet själv. Styrled byter du på 30min på dessa bilar, behöver inte ens en avdragare för att byta. Avgassrör finns hyffsat billigt på lite olika ställen, om det är bakre, främmre röret kostar ca1500. Skivorna och oken bak är ett konstant problem med 400serien. Byt skivorna, belägg och ta dej en kväll att renovera oken. Sen är dom helt okey om du lovar mej att använda den flitigt och i var och varannan korsning under vintern. Under sommar halvåret använder du den jämnt när du parkerar om du inte långtidsparkerar den i 1v eller mer.

Sådär då har vi lagat bilen billigt och bra, nu är den och du redo för förhoppningsvis 24månader till tillsammans. För om du lagar rosten noga, så håller det länge. Se nu bara till att ha bra vinterdäck så du kan plåga lite på isen.

Twosaint skrev:
Då lånar jag tråden, har en gammal bil som är skattad och bes tom 20060430 nytt batteri,stift olja och sånt tjafs.
Bakhjulsdriven perfekt vinterbil, tycker det är synd att skrota den så om nån behöver en skitbil så pm:a mig säljes för en symbolisk summa.
1700-1800 typ...

Vad är det för kärra? Att flyga är ju billigt, sen så får man ju en rolig resa i en ny fin bil hem.

vilka nätsiter är bra (och gratis) att annonsera bilar i?
Har lagt ut på traderamotor.com (Blocket skulle ha 80 spänn :tummenner)

Annonser på Eniro.se är gratis. Annonsen publiceras också i gula tidningen och i Aftonbladet om jag inte minns fel. Har funkat bra för mig.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg