Vad ska jag göra med min gamla korv? (bil)

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Har en sunkig gammal Volvo 440GL (´89) som inte klarade besiktningen och reparationerna skulle kosta mer än vad bilen är värd. Den är körbar (rent motormässigt), är det någon vits att försöka sälja den privat för ett par tusenlappar eller är det bara o köra till tippen?
Får man några pengar idag för en skrottbil - för flera år sen var man glad för att man fick en trisslott för besväret..
Någon som har koll på läget? Eller tips på hur man kan iallafall få ut några spänn för gamla korven?
Nån wannabee-gangster här som behöver en pålitlig getaway-bil? (finns redan lite röd färg i bakluckan!)

Kör sönder den! Nedför slalombackar, genom saker, hoppa från kanter, kör över träd osv! Blev omkörd av en bil på 70väg en gång. Jag åkte på vägen, omköraren åkte på åkern brevid!!!! :banana

Som jag ser det finns det två alternativ.

--> Köra sönder bilen (och filma, jag lovar att hosta filmen åt dig. ;)). Typ enligt General E's förslag.

--> Sälja som vinterbil. Du kommer definitivt kunna sälja den - Zatzymuppar är hugande spekulanter just nu.

John skrev:
Som jag ser det finns det två alternativ.

--> Köra sönder bilen (och filma, jag lovar att hosta filmen åt dig. ;)). Typ enligt General E's förslag.

--> Sälja som vinterbil. Du kommer definitivt kunna sälja den - Zatzymuppar är hugande spekulanter just nu.

problemet är att det blir körförbud om en månad, och att fixa allt kostar mer än vad korven är värd ... hur många vill köpa en sån?

fart freak skrev:
problemet är att det blir körförbud om en månad, och att fixa allt kostar mer än vad korven är värd ... hur många vill köpa en sån?
Det spelar väl ingen roll? Att lägga 10000 på en bil som är värd 5000 gör ju inget om man vet att den kommer håller länge efter det. Hur är bilen i övrigt?

HanneZ skrev:
Det spelar väl ingen roll? Att lägga 10000 på en bil som är värd 5000 gör ju inget om man vet att den kommer håller länge efter det. Hur är bilen i övrigt?

Grejen är att jag är student, så det är inte aktuellt.. men motormässigt är en schysst, det är rostkarossen, vänster styrled, avgasröret och färdbroms och lite annat som är problemet.... alltså inget man fixar själv på en kvart... ca. 8-10,000 spänn att fixa. Annars är den bra, inte rullat allt för långt (min gamla mormor haft den i 14 år innan mig och bara kört kortsträcker.... jag lovar :angel ).
Om nån är intresserad kan jag skicka besiktningsprotokollet, det är bara o maila.

Sätt ut en annons och säg att den finns i södertälje. Vips så har du ca 20 spekulanter på den som skiter fullständigt i om den är besiktigad eller ej. 1500:- brukar vara standard för en mohammad-bil i tälje-trakten...

Då lånar jag tråden, har en gammal bil som är skattad och bes tom 20060430 nytt batteri,stift olja och sånt tjafs.
Bakhjulsdriven perfekt vinterbil, tycker det är synd att skrota den så om nån behöver en skitbil så pm:a mig säljes för en symbolisk summa.
1700-1800 typ...

Twosaint skrev:
Då lånar jag tråden, har en gammal bil som är skattad och bes tom 20060430 nytt batteri,stift olja och sånt tjafs.
Bakhjulsdriven perfekt vinterbil, tycker det är synd att skrota den så om nån behöver en skitbil så pm:a mig säljes för en symbolisk summa.
1700-1800 typ...
Hade du inte bott i Ö-vik så hade jag köpt den direkt.

kaZmur skrev:
Hade du inte bott i Ö-vik så hade jag köpt den direkt.

Jo jag antar att man bor lite geografiskt fel, och jag tänker inte annonsera i lokaltidningen eller på blocket orkar inte då kan jag lika gärna skrota den.

Har blivit erbjuden 800 pix på skroten och får 650 tillbaka på skatten, kan ju behålla batteriet iaf.

Gamla bilar ska inte mördas. Dom ska plågas till döds. Folkrace är det enda rätta :yoparty

Dra den till närmaste folkracebana och kör skiten ur den. Sen får du eld upp vraket skogen och gå hem. Sen tar modernatur hand om resten inom ca 100 år :rolleyes:

alla som har eller bor nära en isbana vill ha den. Vålda runt med en volvo på en isbana är inte tråkigt. Vi hoppade elva meter över en plogkarm med en volvo 140 en gång. Dock hade jag inte bälte så jag slog skallen i taket och sen i förarstolen, gjorde rätt ont men det var rätt kul ändå.

Döda och filma är det enda alternativet. Döda och filma. :fakta

Twosaint skrev:
1700-1800 typ...

Det där är intressant. Vad är det för bil?
Skicka gärna PM. :tummenupp

fart freak skrev:
Grejen är att jag är student, så det är inte aktuellt.. men motormässigt är en schysst, det är rostkarossen, vänster styrled, avgasröret och färdbroms och lite annat som är problemet.... alltså inget man fixar själv på en kvart... ca. 8-10,000 spänn att fixa. Annars är den bra, inte rullat allt för långt (min gamla mormor haft den i 14 år innan mig och bara kört kortsträcker.... jag lovar :angel ).
Om nån är intresserad kan jag skicka besiktningsprotokollet, det är bara o maila.
Känner du ingen som kan skruva åt dej då. 8-10000 är ju kanske om du lämnar in den... De delar du nämnder är ju billiga, bromsar får man ju nästan gratis, avgasröret brukar gå tattarlaga så det håller för bes. styrled brukar finnas för en vettig peng om du kollar runt lite.. Dessutom så tar inget av de sakerna lång tid att byta.. kolla upp vad grejerna kostar att köpa på billigaste stället och avgör sen.. annars så kör sönder skiten och lämna på skrot

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg