FreddaAbborre
Fina fisken
- Gick med
- 29 Aug 2004
- Ort
- Lund
- Hoj
- Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Kubiken har väl mindre betydelse, det lär väl inte bli något fartmonster ändå. Det som dock inte riktigt faller mig i smaken med Transalpen är dels att den är ungefär 30 kilo tyngre är de andra alternativen samt att motorn inte är luftkyld.
Vikten kommmer väl bantas ner när man får bort alla enorma kåpor, men kylsystemet är ju lite krångligare att komma undan. Jag vill gärna ha luftkylt för att den färdiga produkten ska se så bantad och clean ut som möjligt. Annars hade det definitivt varit ett gångbart alternativ.
Någon som har tips om andra modeller som fyller dessa kriterier är mer än välkomna att posta på.
Hittade denna bild:
http://www.google.se/imgres?imgurl=...=N&ndsp=21&tbs=isch:1&ei=13JlTPqfKqaSOIzX9PQM
Ser ut som kylarna är rätt små, dvs lättplacerade. En idé kan vara att placera dem i bakkåpan, om du kör tracker-stuket. Och så kan du dra dit i metallrör, så får du avkylning på vägen med.
Eller placera kylaren framför gaffeln på klassiskt tt-manér a oljekylare.
Finns ju endel vattenkylda trackers, så kan du ju se hur de har löst det.