Jag har alltid röstat på S—eller ja, i de två val jag har röstat. Kanske för att jag inte har superbra minnen från när borgarna sist satt vid makten men framförallt för att jag gillat deras ideologi.
Det var en intressant period.
Många mins att det var tufft under dom åren med Moderaterna vid makten.
Men många glömmer hur det var mandatperioden innan när sossarna satt vid makten. Det var under den mandatperioden som Sverige vände från en ekonomi som steg till att få en ekonomi som störtade.
Folk glömmer ofta bort ljustavlorna som sattes upp som visade hur Sveriges statsskuld ökade. Men folk minns hur dom visade 1000 miljarder i mitten av (M) mandatperiod. Många glömmer även hur Sveriges sittande (s) statsminister avgick mitt i mandatperioden, för att han inte ville stå till svars för hur det gick.
Det var då svenska folket gav förtroendet till moderaterna.
Och det var mitt i Moderaternas mandatperiod som det var som värst innan Moderaterna lyckades vända det skenande tåg dom fick ärva av Sossarna. Det är dom dagarna folk minns, inte hur vi hamnade där.
2 år senare när dom vänt ekonomin, fick sossarna tillbaka makten och kunde åka räksmörgås som regering under den kommande mandatperioden.
Nu är vi tillbaka på samma situation.
Folk gav moderaterna förtroendet när sossarna lyckats skapa ett samhälle med värdens högsta sjukskrivningstal. Arbetsmarknaden var svår, men folk var sjukskrivna i stället för arbetslösa. Ekonomin dök och Sverige var på väg mot en kraftig lågkonjunktur.
Moderaterna tar över och vänder siffrorna igen. Den här gången hoppas jag folk ger dom fortsatt förtroende och får fortsätta regera och verkligen få fart på svensk ekonomi.
*Jag citerade bara början på ditt inlägg. Och förstår att det jag skriver inte motsätter sig det du skrev i fortsättningen av ditt inlägg. Men det var en passande inledning.