Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
OLJEKYLD GSXR skrev:Du bor ju i busken, hur dyrt kan det vara?![]()
Äh, köp en ZX6R.Mattias skrev:Bankörning vore kul om jag inte var så kass.
GSXR1100R skrev:Flervalspoll
Europasemester, Bankörning, Dragracing, Smiska småvägar
Isle of Man har vi varit på väg till nu i 20 år, men det strular alltid och blir aldrig av, däremot så kör vi Norge nu i maj, Haukkiligrend, Odda, Bergen, Stryn, Trollstigen, Trondheim och sen ner till Sviestad för RR SM.sgtpepper skrev:Självklart småvägar, sen hoppas jag på att det blir en resa till Isle of Man för att se TT-loppen och sedan vidare touring på genom Skottland. Blir det inte Isle of Man och Skottland så blir det nog Norge i år igen.
6:e gången som vi kör Norge i snö, brukar faktiskt ha tur med vädret, fina kontraster med varm torr asfalt och 2 meter snövallar på sidorna, dock körde vi Trollstigen i snöväder en gång, inte så kul med 245 kg och 150 pållar2Late skrev:Det där med Norge låter intressant. Har ni dubbdäck ellerDet lär ju finnas massor med snö på högplatån fortfarande i maj. Finns det sköna MC vägar som jag inte känner till? De vanliga är ju nästan stängda idag (de som var öppna för 30 år sedan
) När är det träff i Bergen? Har inte varit där på några år nu.
![]()
Galningar, skulle knappt våga åka hoj uppför om det så bara regnade eller blåste lite. 100 meters fallhöjd direkt vid sidan av vägen och ett några dm högt litet ynligt räcke är inte att leka med.GSXR1100R skrev:dock körde vi Trollstigen i snöväder en gång, inte så kul med 245 kg och 150 pållar![]()
Jag är ruskigt sugen på Isle of Man, snackade med en kille som var över förra året och det verkade riktigt trevligt. Om jag inte minns fel så fick allmänheten prova på och köra på de avstängda vägarna innan loppen drog igång.GSXR1100R skrev:Isle of Man har vi varit på väg till nu i 20 år, men det strular alltid och blir aldrig av, däremot så kör vi Norge nu i maj, Haukkiligrend, Odda, Bergen, Stryn, Trollstigen, Trondheim och sen ner till Sviestad för RR SM.
berggren_martin skrev:Galningar, skulle knappt våga åka hoj uppför om det så bara regnade eller blåste lite. 100 meters fallhöjd direkt vid sidan av vägen och ett några dm högt litet ynligt räcke är inte att leka med.
Mad sunday kallas allmänåkningen, brukar skörda många offer, inte att rekommendera altså.sgtpepper skrev:Jag är ruskigt sugen på Isle of Man, snackade med en kille som var över förra året och det verkade riktigt trevligt. Om jag inte minns fel så fick allmänheten prova på och köra på de avstängda vägarna innan loppen drog igång.
Norge är ett förjävla trevligt touringland också, jag har bara kört där en gång, men ser fram emot fler hojsemestrar i grannlandet. Synd bara att ölen är så dyr.
Haha, precis den kommentaren fick jag 1000 ggr när jag körde offroad en hel vinter en gång. Kylan var inget problem alls tyckte jag själv, det var ju bara att vara klädd rätt. Däremot riskerade man att klota ungefär en gång var femte minut pga. isfläckar, däckspår, snöyra osv. osv. Det gällde att kunna parera mot sidokast om man ville va långlivad.GSXR1100R skrev:Hehehe ja du skulle hört min kommentar när en gammal tant frågade oss om det inte va kallt att köra Motorsykkel i snön![]()
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |