Vad ska du göra i sommar

Jag ska ut me hojen i sommar och gasa på

• Antal röstningar
    0
OLJEKYLD GSXR skrev:
Du bor ju i busken, hur dyrt kan det vara? :brinnerup

Jo iofs, jag betalar nog samma för ett halvår helförsäkring vad du betalar i månaden kan jag tänka mig. Men det finns ju mer utgifter. :gnissla

Sverige semester vet jag väl inte... kanske. Europa blir det nog inte å nån hojträff känns ju oviktigt. Men resten så.

Självklart småvägar, sen hoppas jag på att det blir en resa till Isle of Man för att se TT-loppen och sedan vidare touring på genom Skottland. Blir det inte Isle of Man och Skottland så blir det nog Norge i år igen.

Mattias skrev:
Bankörning vore kul om jag inte var så kass.
Äh, köp en ZX6R. ;)

Jag ska köra hoj till jobbet, det kommer jag spara mycket tid på.
Gelleråsen måste besökas ett par gånger, Sviestad borde man premiäråka på.
Massor av småvägar, förmodligen ensam eftersom jag är folkskygg, om ni ser
en svart R6:a i Gottröra-trakterna är det jag som kör.

/A

GSXR1100R skrev:
Flervalspoll

Europasemester, Bankörning, Dragracing, Smiska småvägar

Jag ska åka på europasemester, men du får inte följa med mig :tungan

bankörningar kommer det med bli klart och lite småvägar och några mesiga träffar.

Dragracing har man ju i stan vid rödljusen varje lördag här hähä....

Åh, sommar! Ack så långt borta, men mysigt att planera lite.

*Jag skall köra massor med motorcykel.
*Jobba så jag har råd med att köra hojen samt köpa nyare hoj till hösten
[Om jag köper bil nu måste jag ha råd med soppapengar till den också]
*Åka på semester med karln
*Åka på RoadRacing tävlingar runt om i landet och försöka fota/filma
*Bada & sola om vädret tillåter
*Köra på Rörken så mycket det går
*Köra på någon större bana och försöka lära mig kurvtagning
*Umgås med massa roliga människor

sgtpepper skrev:
Självklart småvägar, sen hoppas jag på att det blir en resa till Isle of Man för att se TT-loppen och sedan vidare touring på genom Skottland. Blir det inte Isle of Man och Skottland så blir det nog Norge i år igen.
Isle of Man har vi varit på väg till nu i 20 år, men det strular alltid och blir aldrig av, däremot så kör vi Norge nu i maj, Haukkiligrend, Odda, Bergen, Stryn, Trollstigen, Trondheim och sen ner till Sviestad för RR SM.

Hade gärna velat ut på europatur till sommaren, men eftersom jag är pank får man nöja sig med sverigesemester ...i bästa fall.

Tänkte söka ett jobb i Umeå. Inte troligt att jag får det, fast det skadar ju aldrig att prova. Flytten dit blir väl semestern i så fall :rolleyes:

Först o främst ska A-kortet fixas :gnissla
Sen ska jag ut och piska landsvägar för det mesta

Kommer väl förmodligen nästan att bo på hojen i sommar :D

2Late skrev:
Det där med Norge låter intressant. Har ni dubbdäck eller :näsblod Det lär ju finnas massor med snö på högplatån fortfarande i maj. Finns det sköna MC vägar som jag inte känner till? De vanliga är ju nästan stängda idag (de som var öppna för 30 år sedan :D ) När är det träff i Bergen? Har inte varit där på några år nu. :va
6:e gången som vi kör Norge i snö, brukar faktiskt ha tur med vädret, fina kontraster med varm torr asfalt och 2 meter snövallar på sidorna, dock körde vi Trollstigen i snöväder en gång, inte så kul med 245 kg och 150 pållar :skrämd

GSXR1100R skrev:
dock körde vi Trollstigen i snöväder en gång, inte så kul med 245 kg och 150 pållar :skrämd
Galningar, skulle knappt våga åka hoj uppför om det så bara regnade eller blåste lite. 100 meters fallhöjd direkt vid sidan av vägen och ett några dm högt litet ynligt räcke är inte att leka med.

Smiska småvägar :kär , köra bana nån gång om jag har råd, åka på Lelleträffen, och sen blir det säkerligen ett par tälthelger nånstans i Sverige.

GSXR1100R skrev:
Isle of Man har vi varit på väg till nu i 20 år, men det strular alltid och blir aldrig av, däremot så kör vi Norge nu i maj, Haukkiligrend, Odda, Bergen, Stryn, Trollstigen, Trondheim och sen ner till Sviestad för RR SM.
Jag är ruskigt sugen på Isle of Man, snackade med en kille som var över förra året och det verkade riktigt trevligt. Om jag inte minns fel så fick allmänheten prova på och köra på de avstängda vägarna innan loppen drog igång.

Norge är ett förjävla trevligt touringland också, jag har bara kört där en gång, men ser fram emot fler hojsemestrar i grannlandet. Synd bara att ölen är så dyr :).

berggren_martin skrev:
Galningar, skulle knappt våga åka hoj uppför om det så bara regnade eller blåste lite. 100 meters fallhöjd direkt vid sidan av vägen och ett några dm högt litet ynligt räcke är inte att leka med.

Hehehe ja du skulle hört min kommentar när en gammal tant frågade oss om det inte va kallt att köra Motorsykkel i snön :3freak

Sommar

Längta efter hojen som blev stulen. Husköp och barn tillåter inga större extravaganser inom detta område längre...

sgtpepper skrev:
Jag är ruskigt sugen på Isle of Man, snackade med en kille som var över förra året och det verkade riktigt trevligt. Om jag inte minns fel så fick allmänheten prova på och köra på de avstängda vägarna innan loppen drog igång.

Norge är ett förjävla trevligt touringland också, jag har bara kört där en gång, men ser fram emot fler hojsemestrar i grannlandet. Synd bara att ölen är så dyr :).
Mad sunday kallas allmänåkningen, brukar skörda många offer, inte att rekommendera altså.

Ang öl i Norge så brukar vi ta färjan över ifrån Strömstad-Sandefjord, där kan man handla fulöl och fulwhiskey, om man köper en riktig udda 150:- 1 liters flarra så räcker den hela veckan, sen kan man ju tvätta kedjan med resten, billigt i Norge är iaf att bo i Hytte, vi brukar betala 100:- per skalle.

Norge = fina hojvägar :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Hehehe ja du skulle hört min kommentar när en gammal tant frågade oss om det inte va kallt att köra Motorsykkel i snön :3freak
Haha, precis den kommentaren fick jag 1000 ggr när jag körde offroad en hel vinter en gång. Kylan var inget problem alls tyckte jag själv, det var ju bara att vara klädd rätt. Däremot riskerade man att klota ungefär en gång var femte minut pga. isfläckar, däckspår, snöyra osv. osv. Det gällde att kunna parera mot sidokast om man ville va långlivad.

Blir nog en hel del jobbande om jag ska ha råd att fara till kalifornien i slutet på augusti. Men jag ska försöka komma över till uppland och rulla runt så mycket jag kan. Småvägar!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park