Vad saknar ni på era hojar?

Ställbart flöde/ljudnivå på ljuddämperiet kopplat till motorstyrningen.
GPS med gyro som loggar acc, retardation, topphastighet, medelhastighet, nedläggningsvinklar.

:fakta

Billiga reservdelar vid krasch t.ex. nya clip-ons för under tusingen, fotpinnesatser för under tusingen (eller ganska nära), olackade kåpset skitbilligt och så vidare.

En fungerande motor med mera kraft. Ekerhjul med stora, fina bromstrummor. En nya tank i alu etc etc.

Ett alternativt fjädringsmärke(läs billigare) annat än Öhlins t.ex. kayba, bitubo, wp, matris, k-tech(om dom inte bara har insatser) etc.
Finns kanske redan och det bara jag som är lat...

Självklart bör du ha kolfiberkåpor, acrasystem och pvm-fälgar till halva priset också....:D

Edit: En erfarenhet från mig är ju att om man säljer grejer med lite sämre kvalité men mycket billigare (och inte hymlar med det) så köper folk gärna detta! Exempel: fopinnesatser, kraschkåpor, kolfiber, kraschpuckar, avgassystem, clip-ons osv.
Nu är ju jag nästan enbart ute efter funktion så putskillarna kanske ratar det direkt!

Last edited:
Sidovagn och Sissybar :rolleyes:

Växelindikator, borde vara standard!!

I alla fall en andraväxelindikator. Min hoj har ett stooooort hopp mellan ettan och tvåan. Man vill inte få i ettan av misstag på väg in i en rondell, t ex. Alternativt en spärr som hindrar ipetning av ettan vid över 10 km/h.

Sjätteväxelsindikator vore inte så dumt heller. Rätt ofta man tror man är GP-stjärna och försöker fortsätta växla när man så att säga har nått utrustningens begränsningar.

Fan. Bara fyra växlar kvar att ha indikering av då. Ingen större idé att snåla med dioderna. :)

Jag vill ha en hjälm med inbyggd video som spelar in på minneskort. Sedan vill jag ha ett skinnställ med inbyggd skärm på ryggen som meddelst talstyrning kan lägga ut käcka meddelanden i stil med "Ät skit, j*vla söndagsbilist!", eller sända lajv från hjälmkameran.

Kraft, stabilitet, ny koppling, ny gaffel, ny bakdämpare/fjäder, bättre styrlager, balanserade/riktade fälgar större skiva fram, nytt ok fram.
Och lite mer toppfart om man får bort wobblet.

Fan, bättre och lättare om ja köper ny hoj :näsblod

Jag vill ha en hjälm med inbyggd video som spelar in på minneskort. Sedan vill jag ha ett skinnställ med inbyggd skärm på ryggen som meddelst talstyrning kan lägga ut käcka meddelanden i stil med "Ät skit, j*vla söndagsbilist!", eller sända lajv från hjälmkameran.

:skrattaåt

Mer effekt, lysen...

En förare mä bättre omdöme än den som kör min hoj typ :gnissla
Han e född mä en fortkörnings-gen som han alltid får lida för... :näsblod

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...