vad sägs om en feministdebatt igen?

Vill inte vara sådan... men det var ovanligt mycket kläder på Ullis då den bilden. Inte helt ovanligt att se henne med ännu mindre på sig i depån. ;)

Fast personligen tycker jag hon är som läckrast när hon kommer genom Tröset med fullt nerlägg.

Jonte VSB R-T skrev:
Är det värt att köpa skit tidningen för att läsa eller?

Kanske onödigt att börja men är det inte trist att hon behöver blotta sig för att få uppmärksamhet? Är tidningens köpare tvungna att se henne nästan näck för att tycka det är intresant med en brud som gasar på allvar med hoj?

All publicitet är bra publicitet heter det väl??

sandstream skrev:
Nu har jag köpt blaskan, måste ju kolla vår annons :rolleyes:

Synd att inte adressen till SH kom med helt på framskärmen :(

@Ullis: Hade inte min kollega varit en snål göteborgare hade jag sponsrat dig direkt! :tummenupp

Jag sitter i samma sits jag. Så jag valde att sponsra ur egen ficka istället. Hosta upp nu din snåle fan!

Jag håller med sgtpepper i dennes ovanstående inlägg. Jag brukar inte gnälla över att se lättklädda flickor i diverse sammanhang, oavsett om det är i marknadsföringssyfte eller i privata sammanhang.

Likväl, vad jag reagerar på i tråden är att det tycks mig som fler tycker det är ok att marknadsföra svensk RR på detta sätt eftersom det just nu råkade vara Ullis som var på bild. (Ullis är jättetrevlig, ett intryck jag fått det fåtal gånger jag träffat henne, så ingen skugga över henne.) Sålunda, om det inte varit Ullis på bilden tror jag fler hade kommit med kritik över att hon "viker ut" sig för att få publicitet och i förlängningen eventuellt mer spons. Nu blev det känsligt att skriva så eftersom det är en trevlig tjej vi känner som var på bilden.

Givetvis är reportaget bra för Ullis, dels för att hon, teamet och sporten får uppmärksamhet samt kanske får det på sikt också fler tjejer att börja med RR. Frågan är om det är det bästa sättet att sälja in just RR på?

Jag har inga problem med att det säljs Ferraris, parfym, kläder, whatever med draghjälp från lättklädda (eller inte klädda alls) och vackra flickor. Likväl, det är ju inte någon vidare "intelligent" reklam. Visst, den funkar, men den skjuter ju så att säga mer från "höften" eller riktar sig mer till de nedre regionerna än att den på ett smickrande sätt tilltalar hjärnan.

Men, att ha ett reportage om Ullis borde ju snarare handla om hur överdjävlig hon är på att köra hoj, för det ÄR hon ju de facto. Personligen tycker jag man tar fokus från detta när man i sammanhanget har en lättklädd bild på henne, vilket är synd. IMHO, hade det varit fan så mycket häftigare om hon haft sitt skinnställ på sig, det som skyddar vid marksyningar v s. Sedan att hon är snygg och har en schysst kropp är ju ovidkommande i just detta sammanhang, IMHO.

Avslutningsvis, för de som inte är läskunniga vill jag förtydliga att jag normalt sett är en sucker för allt kvinnligt som är lättklätt. Ändock tycker jag att i vissa sammanhang och vissa produkter kunde säljas på ett mer smickrande och intelligent sätt. Om någon nu likväl får för sig att kalla mig moralkärring i just detta sammanhang så är denne någon antingen inte läskunnig eller så är läsförståelsen dålig.

sgtpepper skrev:
På vilket sätt tycker du att det var "en helt seriös artikel"? Var det frågan "har du någonsin haft sex på motorcykeln" som gjorde artikeln seriös?

Personligen tycker jag att det är trevligt med lättklädda flickor och jag anser att det är varje persons rätt att göra vad han/hon vill, t.ex plåtas för en herrtidning, men jag har svårt att förstå vad avklädda bilder har med motorcyklar i allmänhet och roadracing i synnerhet att göra?

Jo det dom har att göra med varrandra är att det säljer. Kolla in alla engelska tidningar - fulla med lättklädda damer för killarna att dregla över.

RoLLER skrev:
Jag sitter i samma sits jag. Så jag valde att sponsra ur egen ficka istället. Hosta upp nu din snåle fan!
Eftersom jag inte är munk och uppskattar att få kliva på frun ibland så har jag inte framfört det förslaget till henne :D

KawaChris skrev:
Kan inte hålla mig längre: Är inte rosa en ful färg på en MC eller är jag färgblind? :confused:
Du är inte färgblind men har en snopp, därför kommer du aldrig att kunna uppskatta rosa :hihi

sandstream skrev:
Eftersom jag inte är munk och uppskattar att få kliva på frun ibland så har jag inte framfört det förslaget till henne :D

Måste du be din fru om pengar?

Hos mig e det alltid jag som e chefen!

Teddy skrev:
Pratar du om Ullis eller om dig själv?

Ska inte tävla i år.

Men det är bara 1 plats som räknas när man tävlar, eller hur. Vare sig det är Ullis eller vem det nu är.

Man vinner ju inte högsta pallplatsen genom vara i tidningar, utan man måste de facto köra sig till den. Det är den svåra biten.

Respekten i tävlingar är väl att vinna själva tävlingsmomentet.

Du vill väl med hellre vinna än komma sist? Tävlingsinstinkten brukar ju finnas hos alla som tävlar.

Webspy skrev:
Edit - större !

Huj uj!
Det krävs ju inte lite mod att ställa sig bakom en sådan bild i "dagens samhälle"! :Bugar
Hoppas hon tjänar maaaassor på det! (Både från artikeln och av all respons på den)

För övrigt så kan jag meddela att det var lite RR-(om än sidovagns)reklam i
senaste numret (#4 2005) av tidningen FOTO också. En bildserie med fröken
Riedel. Tyvärr förhindrar mig mitt fina samvete från att scanna in det (vadå
dubbelmoral :angel ) men det var fina bilder även där.

Mer foton av alla dess slag, bara folket på bilden är med på det!

Liwa1 skrev:
Ska inte tävla i år.

Men det är bara 1 plats som räknas när man tävlar, eller hur. Vare sig det är Ullis eller vem det nu är.

Man vinner ju inte högsta pallplatsen genom vara i tidningar, utan man måste de facto köra sig till den. Det är den svåra biten.

Respekten i tävlingar är väl att vinna själva tävlingsmomentet.

Du vill väl med hellre vinna än komma sist? Tävlingsinstinkten brukar ju finnas hos alla som tävlar.

Va? Vad menar du?
:va

Victor skrev:
Va? Vad menar du?
:va
Hon menar att det spelar inte någon större roll vad Ullis gör eller inte gör utanför banan och vad andra tycker om det. Jag håller med. Det blir lätt lite Hänt-I-Veckan-varning över Sporthoj.com när Ullis hamnar i tidningen. Nu är ju givetvis jag inte någon mindre syndare för att jag tycker så, jag har ju själv deltagit i debatten.

Teddy skrev:
Det blir lätt lite Hänt-I-Veckan-varning över Sporthoj.com när Ullis hamnar i tidningen.
Räcker vanligen att någon köper ett nytt bromsgrepp för att varningen ska vara motiverad iofs .

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park