Jag håller med sgtpepper i dennes ovanstående inlägg. Jag brukar inte gnälla över att se lättklädda flickor i diverse sammanhang, oavsett om det är i marknadsföringssyfte eller i privata sammanhang.
Likväl, vad jag reagerar på i tråden är att det tycks mig som fler tycker det är ok att marknadsföra svensk RR på detta sätt eftersom det just nu råkade vara Ullis som var på bild. (Ullis är jättetrevlig, ett intryck jag fått det fåtal gånger jag träffat henne, så ingen skugga över henne.) Sålunda, om det inte varit Ullis på bilden tror jag fler hade kommit med kritik över att hon "viker ut" sig för att få publicitet och i förlängningen eventuellt mer spons. Nu blev det känsligt att skriva så eftersom det är en trevlig tjej vi känner som var på bilden.
Givetvis är reportaget bra för Ullis, dels för att hon, teamet och sporten får uppmärksamhet samt kanske får det på sikt också fler tjejer att börja med RR. Frågan är om det är det bästa sättet att sälja in just RR på?
Jag har inga problem med att det säljs Ferraris, parfym, kläder, whatever med draghjälp från lättklädda (eller inte klädda alls) och vackra flickor. Likväl, det är ju inte någon vidare "intelligent" reklam. Visst, den funkar, men den skjuter ju så att säga mer från "höften" eller riktar sig mer till de nedre regionerna än att den på ett smickrande sätt tilltalar hjärnan.
Men, att ha ett reportage om Ullis borde ju snarare handla om hur överdjävlig hon är på att köra hoj, för det ÄR hon ju de facto. Personligen tycker jag man tar fokus från detta när man i sammanhanget har en lättklädd bild på henne, vilket är synd. IMHO, hade det varit fan så mycket häftigare om hon haft sitt skinnställ på sig, det som skyddar vid marksyningar v s. Sedan att hon är snygg och har en schysst kropp är ju ovidkommande i just detta sammanhang, IMHO.
Avslutningsvis, för de som inte är läskunniga vill jag förtydliga att jag normalt sett är en sucker för allt kvinnligt som är lättklätt. Ändock tycker jag att i vissa sammanhang och vissa produkter kunde säljas på ett mer smickrande och intelligent sätt. Om någon nu likväl får för sig att kalla mig moralkärring i just detta sammanhang så är denne någon antingen inte läskunnig eller så är läsförståelsen dålig.