Zadde
Medlem
Ah, en sak till du ska tänka på om rejält trimmade moppar. Dom tar mängder med soppa.
Har för mig att min "något" trimmade moppe drog runt 1.2L milen.
Har för mig att min "något" trimmade moppe drog runt 1.2L milen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänkte likadant men köpte istället en 150cc-scooter och bränner omkring med den. Toppar runt 120km/h, accar som fan och drar inte mycket sås alls, runt 3dl/mil vid full gas.
Köpa? Överflödig just nu känns det som.
SH-pris så klart![]()
Av det lilla som jag minns från moppeåldern så sitter det någon strypning på variatorn som gör att inte moppen går så fort.
Slänger man på en 70 cc cylle och låter variatorstrypningen sitta kvar så borde jag uppnå lite ös. : )
Nä, framförande av icke registrerat fordon.
Är man vuxen, har hojkort och beter sig som folk så ska det till en riktigt grinig snut för att man ska åka dit (men det är klart att risken finns ju alltid).
Fördelen med en klass1-moppe är ju att den har regskylt så att det är en moped istället för en MC vet ju inte farbror blå för än de slagit på regnr.

Utväxlingen upp till fullt utslagen variator kommer i alla fall att vara densamma så det är ingen bra ide.
Variatorstrypningen ska bort och sen får man labba med olika vikter/fjädrar för att få kopplingen att greppa vid rätt varvtal.
Ah, en sak till du ska tänka på om rejält trimmade moppar. Dom tar mängder med soppa.
Har för mig att min "något" trimmade moppe drog runt 1.2L milen.![]()
Ska jag köpa en lätt mc så kan jag lika gärna ta hojen. Grejen var att det skulle vara en moppe.
[YOUTUBE-ID]e0AE-v2EE4o[/YOUTUBE-ID]
Gamla polis Bengtsson som var verksam i och omkring Örkelljunga sa: Kör him å ställ möget. Första gången han tog någon med trimmad moped. Åkte man dit en gång till tog det hus i helvete.det var lite slappare förr.
Dessutom ville han att bromsarna/ramen skulle matcha effekten, på den tiden hade mopederna låsningsfria bromsar redan från fabrik i 30km/h....

Jag har spanat på den där.Men startgas för att få igång den låter som kass kolv, kolvringar eller cylle.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |