Vad säger man till den som ringt fel?

När någon ringer fel och säger,
-oj ursäkta jag har ringt fel , eller dylikt,
då säger jag.
-Måste du ringa till mig för att säga det.,

En kille ringde till mig för ett tag sedan! Försökte få han att fatta att han ringt fel och att jag inte var hans polare (kommer inte ihåg namnet). Killen var stensäker på att han ringt rätt och att hans jag bara jävlades med han! Han vägrade lägga på! :4skrika

Stefanp skrev:
då säger jag.

Riktigt bra!

Den tar jag!
:banana

Eas skrev:
En kille ringde till mig för ett tag sedan! Försökte få han att fatta att han ringt fel och att jag inte var hans polare (kommer inte ihåg namnet). Killen var stensäker på att han ringt rätt och att hans jag bara jävlades med han! Han vägrade lägga på! :4skrika

Hur gjorde du då? Jag menar, var det inte jobbigt att ha honom hängandes i luren och inte kunna sluta prata? För lägga på själv går ju inte :gnissla

när de säger "oj, ursäkta jag har ringt fel", säger jag : "det behövde du väl inte ringa och tala om".

På tal om felkopplingar så ringde jag en kompis med mobilen och blev felkopplad rätt in i ett samtal med en full gubbe. Han fattade inte så mycket och trodde att jag var hans kompis som drev med honom. Han började joddla en jävla massa osammanhängande. :D

yonsson skrev:
Det är ganska ofta nån ringer fel och svaret när dom har ursäktat sig är ju ofta: "Det är lugnt, jag hade svarat ändå" -vilket är helt ologiskt och ganska tråkigt.

Har ni förslag på nåt annat man kan säga för att förgylla dagen för den i andra änden av luren? :va

1 NEJ! Du ringde RÄTT! Men du är i fel sällskap...

2 Svin! Hej då.

3 SÅÅ kul att just DU ringde. VEM sökte du egentligen? (detta om man har gott om tid) Sen kan man prata på rätt länge. Särskilt effektivt mot telefonförsäljare...

4 (beroende på hur man svarar, men antag att man svarar; jaa) osäker röst: Vart har jag kommit? Du: Vet du inte vart du ringt?
Osäkra rösten: joo... det tror jag...
Du: TROR? Vafalls? VEM är du? Om du inte ens vet var du ringt hur ska du då veta vem du är? Vet du öht varför du lever? Ta ditt liv! Slam!

5 Du:jaa? telefonrösten: Vart har jag kommit? du: Erikssons frukt och grönt. du: Far åt HELVETE! Slam!

I exempel nr 5 kan man lägga in vilken firma eller persons namn som helst, som man för tillfället är syrak på... :hihi

Stefanp skrev:
då säger jag.

:lol :klappar :tummenupp

Det är väl bra om de som ringt fel säger "Oj jag ringde nog fel".

Jag råkade ut för en snubbe som vägrade inse att han ringt fel, han skulle snacka med en tjej (som jag inte kommer ihåg namnet på nu men vi kallar henne Malin) som hette Malin. Jag svarade:
-"Du har nog ringt fel, det finns ingen Malin här".
-"Håll käften, jag vet att hon är där, ge henne luren nu".
-"Du har ringt fel, hej då." -klick
10 sekunder senare.
-"Låt mig snacka med henne, bara en liten stund"
-"Som sagt, du har ringt fel, finns ingen Malin här, du har ringt till ett företag som heter ..., hej då" klick.
10 sekunder senare.
-"Låt mig snacka med henne, annars dödar jag dig..."

Och så höll det på ett tag. :kocko
Mitt problem var att jag kunde inte dra ut jacket då det var på mitt kontor, jag kunde inte se vem som ringde då vi hade en analogtelefonväxel utan nummerpresentation vid tillfället.

Han totaltvägrade att inse att han ringt fel.

Twosaint skrev:
Jag brukar få 2 typer av felrigningar det vanligaste är att dom ska till Olearys i stan då det bara skiljer på sista siffran Olearys har .......

Johnny, jag sparade ditt nummer, ringer och bokar ett bord till helgen :banana

Jag gilar att prata med teleonsäljare länge när jag e på lite retsamt humör fundera på deras olika alternativ länge och väl, be dom upprepa allt en gång till, fundera lite till....
Ställa några dumma frågor....
fundera lite till......
be dom upprepa allt för jag har glömt.....
Å sen säga nä jag har ångrat mig jag vill inte köpa några kallingar ha ha ha.
:D :D :D :D

Jag brukar säga skämmigt grabben och lägga på. Iallafall om det är en man av något slag.

En kille ringde till mig:

*ring ring*
-A, simon här.
-Är det Bo Kjelsson?
-Näe, det är Simon, jag har för mig att jag nyss pressenterade mig.
-ÄR det Bo Kjelsson?
-Nej, du har nog ringt fel.
-Är det Telia?
Då lackar jag ur:
-Men du har ju ringt fel för fan! Åsså lägger jag på. (mina kollegor blir chockerade, har aldrig sett mig så upprörd nån gång... varken före eller efter)

Tidigt på morgonen: slå rätt jävla nummer för fan!

Sist jag sa det där var det till skatteverket. :rodnar

Annars är det väl: du har ringt fel, heido.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman