Vad säger man till den som ringt fel?

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Det är ganska ofta nån ringer fel och svaret när dom har ursäktat sig är ju ofta: "Det är lugnt, jag hade svarat ändå" -vilket är helt ologiskt och ganska tråkigt.

Har ni förslag på nåt annat man kan säga för att förgylla dagen för den i andra änden av luren? :va

yonsson skrev:
Har ni förslag på nåt annat man kan säga för att förgylla dagen för den i andra änden av luren? :va
"Hade du tryckt 9 istället för att ursäkta dig hade jag bjudit dig på en kryssning i Karibien" :hihi

2fast4hjo skrev:
Hej, du har kommit till polisen
Svårt att tro att nån går på det efter att dom ursäktat sig att ha ringt fel... :tungan
Men som sagt den sista idioten är inte född än...

Man blir ju irriterad på folk som slänger på luren i örat på en när dom upptäcker att dom ringt fel. Eller när dom säger "oj jag har ringt fel" *klick*

yonsson skrev:
Bara ett tips än så länge? =( Kul var det i alla fall =)
Nej jag förstår inte varför folk skäms för att ringt fel och att visa blir arga när nån ringer fel... Va fan, klart man ska försöka glädja folk! :)

-"Det vara bara kul att det ringde någon. Sitter man själv i källaren alltjämt så piggar det ju alltid upp lite att nån ringer. Men vilken rätt har väl jag att kräva att folk skulle vara lite snällare..." sen mal du bara på om hur jävligt livet är. Tänk på att det mesta ligger i tonläget och inte i ordvalet.

:4skrika Fakk off yo mattafakking mattamakker you are a mattafakking discrace, you fakker! so fakk off :4skrika

trött eller störd av dem: okej, ha det

glad och lycklig: äh det är mänskligt att fela haha (gubbtjyvskratt)

det är alltid kul att låtsas som att man känner dom och prata lite sen flippar man ur o berättar att man inte har en aning vad dom babblar om.. Kanske jag som har konstig humor..

-Rosen- skrev:
trött eller störd av dem: okej, ha det
Vet inte om man skall säga tyvärr? Men när nån ringer fel så blir mitt svar oftast ett ganska uttryckslöst "Ok...". Hinner oftast inte med så mkt mer eftersom dom flesta brukar lägga på ganska kvickt efter dom sagt att dom ringt fel.

yonsson skrev:
Det är ganska ofta nån ringer fel och svaret när dom har ursäktat sig är ju ofta: "Det är lugnt, jag hade svarat ändå" -vilket är helt ologiskt och ganska tråkigt.

"ok, men om du inte betalat din avgift inom 10 arbetsdagar överlämnas ärendet till inkasso... "
..sen lägger du på luren... :)

Om personen i fråga inte ringer från skyddat nr så brukar jag ringa upp direkt efter och säga att jag ringt fel.

Jag brukar få 2 typer av felrigningar det vanligaste är att dom ska till Olearys i stan då det bara skiljer på sista siffran Olearys har 4 och jag har 1 på slutet.

Jag har inte bokat in något bord än men det är ganska kul då dom frågar "vart har jag kommit" ja till johnny svarar jag men slå en 4:a på slutet så hamnar du hos olearys "Hur kunde du veta att jag skulle ringa dit ?"
Tro mig jag vet.... När samma kille ringde fel andra gången trots att jag gett honom rätt nummer svarade jag med "Olearys" "ja hej tänkte höra om ni har några bord ikväll" kunde fan inte hålla mig så jag började garva och sa att jag bara jävlades och att han ringt fel igen.

När det var mer populärt att gå på bio så fick jag felrigningar då det var storfilmer som hade premiär och folk ringde som galningar och slog fel nr ibland. En gång hade jag fest och var lite på lyset :fyllisar . Polarn hade svarat i telefonen och gått genom lägenheten med den till mig och dom i andra änden fattade inte att dom hade ringt fel trots allt liv :kocko
Så jag bokade in 5st på mittenraden till typ andra visningen av Star Wars Episode 1 eller om det var 2. :3freak

Personen som ringer fel brukar ju oftast säga:
- Oj då måste jag ha ringt fel.

Va på jag säger:

-Ja det är riktigt, annars då läget e bra eller?

Kan varieras med:

-Precis, själv tänkte jag gå skit nu så ja har inte tid med dig mer.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back