Vad säger folket om MV Agusta F4 Brutale 750?

Ja där fanns endast ett omdöme som låter mycket positivt :banana

Om det är någon som bor nära denna och känner ett stort sug att hjälpa en sporthojskamrat med en överblick är evigt tacksamt!
Jag är lite funderande när det står "bruksskick".
 
Last edited:
Ja där fanns endast ett omdöme som låter mycket positivt :banana

Om det är någon som bor nära denna och känner ett stort sug att hjälpa en sporthojskamrat med en överblick är evigt tacksamt!
Jag är lite funderande när det står "bruksskick".

Jag gillar MV överlag även om jag aldrig ägt någon själv. Just den du länkar till känner jag spontant är smått överprisad med tanke på att den är elva år gammal och har gått dryga 3000 mil. Personligen hade jag avvaktat och hållt utkik efter en 675 eller 800 när säsongen drar igång.
 
cool hoj men den var inte så snygg med den bulliga mätaren över lyktan fyfan:D Nyare MV-s är sjukt nice dock!
 
Tydligen ska kraften komma väldigt sent. Före 6k varv ska den vara riktigt trött vilket är ett tråkigt koncept på en streetfighter. Det är väl bara på senare år (-14 till -16) MV börjar få till registret. Tänk dig att de har flyttat över en 750 sporthojsmotor till en streetfighter. Jag var själv väldigt kär i MV innan jag skaffade min. Fick chansen att provköra en 1090 Brutale i höstas och den led lite av det gamla arvet med kraft sent i registret och lite strulande eletronik (svårt att välja motorprogram trots att den var ny).

Väghållning och styrkänslan var det absolut inget fel på men den var hård som en kyrkbänk.

Dragster 800 var MV mest sålda hoj 2015. De gör riktigt fina hojar och ser fräscha ut länge.
 
675'an har jag hört ska vara lite tråkig. En tjejkompis provade den i samma veva jag provade 1090 och hon var inte så imponerad. Ett tips är att provköra samt jämföra med andra hojar och inte bedöma boken efter utseendet.
 
Inte provat Brutalen men generellt så tycker jag MVs sporthojar ofta har lite tveksam ergonomi med konstiga fotpinnar, kanter på fel ställen på tanken, benvinkel som inte matchar hur styret sitter osv. Plus att motorerna iaf tidigare har kännts lite omoderna vad gäller register/gasrespons.
Inga jätteproblem men jag har inte känt mig hemma på någon av de jag provat.

Bra väghållning, bromsar, styrrespons och utseende dock.
 
Skippa 675'an , känns slö , samma hoj som 800 kubikaren som har en härlig motor
Kan vara lite knepig om man är lång , jag är 185 och sitter rätt ok men är på jakt efter en större hoj då benvinkeln längre turer kan vara lite ansträngande ... längre turer på rakare vägar förresten är nog inte Brutalens paradgren , vassa kurviga vägar så blir varken hojjen eller föraren uttråkade :)
Går att skjutsa på men blir *väldigt* lätt i fram , gumman säger att hon sitter helt ok iaf
Quickshifter,personlig motormapp mm mm känns fräscht och modernt , har inte haft nåra problem med ryckighet eller dylikt (sport läget är iofs väldigt av/på men works as intended antar jag , kör oftast med min personliga mapp,typ allt på sport men gasrespons på neutral)

Finns en till salu här uppe i Sthlm :7peta , sent uttagen 2014 :) ... kom å tJöp !
 
Verkar som folk är missnöjda med hojen. Men vilken street ska man satsa på? Japsare finns ju snygga osv men är väl rätt vanliga. Sen är ju ordet "slö" relativt. Har kört gixxer k3 och gick till ktm 690 som var min senaste hoj. Tack för input. Jag är 173cm lång förresten.
 
Verkar som folk är missnöjda med hojen. Men vilken street ska man satsa på? Japsare finns ju snygga osv men är väl rätt vanliga. Sen är ju ordet "slö" relativt. Har kört gixxer k3 och gick till ktm 690 som var min senaste hoj. Tack för input. Jag är 173cm lång förresten.

Aprilia Tuono eller KTM SuperDuke är väl de mest potenta hojarna i segmentet. Du behöver inte gå på senaste årens versioner för att få en riktigt rolig hoj. SuperDuke 990 och andra generationens Tuono (06-11) är riktigt bra och framför allt roliga hojar.

Japanerna har aldrig riktigt verkat fatta det där med bushoj om du frågar mig. Deras varianter är alldeles för mjuka och tunga för att kunna matcha de europeiska märkena.
 
Last edited:
Verkar som folk är missnöjda med hojen. Men vilken street ska man satsa på? Japsare finns ju snygga osv men är väl rätt vanliga. Sen är ju ordet "slö" relativt. Har kört gixxer k3 och gick till ktm 690 som var min senaste hoj. Tack för input. Jag är 173cm lång förresten.

Japanska street känns lite mellanmjölk (gillar iofs nya Suzuki GSXS1000)
MV Agusta Brutale800 , givet val (iofs lite partisk) , snygg , rapp och ruskigt rolig
Kört Ducce Streetfighter 848 , snygg som döden men kändes inte alls lika rolig och vild som Brutalen
Kört Triumph Street Triple , rätt kul, billigare , men saknar lite pulver (samt har lite svårt för framljusen)
Ducce Monster 1200 ? , ej kört men verkar vara en skitkul hoj med bra klubba
KTM SuperDuke bör vara med på listan , ej kört 990 men 1290 är minst sagt "brutal" ... med tillhörande försäkringspermie

Själv suktar jag efter en Diavel som nästa hoj , men den klassar iaf inte jag som en busig street hoj :hihi , mera glidartouring för två ... men ball som döden är den
 
Jag skulle ha valt mellan Tuono och S1000R om du har de pengarna. KTM'en går knappt att försäkra och inte lika fin fjädring som de andra. Brutal kraft direkt från början men inte lika lång kurva. Gissar att de båda andra är snabbare i ren acceleration.

Budgetalternativet är nya Suzuki GSXS1000. Väldigt fin hoj!
 
Last edited:
Jag är väldigt sugen på en brutale, snygga som fan och jag sitter helt okej tycker jag. Men isf minst en 800, och 2016 har den fått en ny motor som ska råda bot på alla besvären.
Dock så får det vänta tills jag kastat lite mer pengar i sjön på att köpa banhoj. :hihi
 
Jag är väldigt sugen på en brutale, snygga som fan och jag sitter helt okej tycker jag. Men isf minst en 800, och 2016 har den fått en ny motor som ska råda bot på alla besvären.
. :hihi

ähhh.... dom har ju tagit livet av massa hästar i nya motorn :4skrika (den har väl iofs lite mera vrid har jag för mig)
Drömmen är en Brutale 800RR 2015 :drool .... mer av allt lixom
Men eftersom jag bara har råd med en hoj så blir det annan hojtyp nästa sommar ... Diavel eller SuperDuke GT , långåka för två som prioriteras med viss buspotensial kvar samt nån bandag eller två
 
Fan man har många hojar på bordet just nu. Känns som en provkörning är det mest optimala i mitt fall.
 
För att referera till Blocket annonsen, köp den och montera ett orginalstyre, ser för jävligt ut med clips.
.. eller köp min 800 Dragster
 
Ja, det där problemet känner jag igen. :hihi

Egentligen meningslöst att fråga om råd för det är alltid någon som har något negativt som sedan fastnar i skallen.

Det värsta jag vet är "den är slö". I relation till vadå? En moppe? En sportbil med 1000hk? En R1?
Jag minns när jag köpte ktm 690 duke. Första kommentaren; "den går som en påse nötter". Jag summerar det som den roligaste hojen jag haft.

Sen att den är "slö" är väl bara bra då jag inte vill lägga halva lönen på en försäkring.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top