Vad säger farbror blå om mörkt lampskydd?

Maria1980

Skitskraj MC
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Sålt Millen :(
Jag funderar på att införskaffa ett mörkt lampskydd till min hoj. Vad säger Polisen om det vid färd under "dagsljus"? Vill inte få onödiga böter...

Maria1980 skrev:
Jag funderar på att införskaffa ett mörkt lampskydd till min hoj. Vad säger Polisen om det vid färd under "dagsljus"? Vill inte få onödiga böter...
Dom plockar körkortet på plats :)

sandstream skrev:
Varför vill man synas ännu mindre :va

Det är inte det som är tanken, men det är en av de sämre effekterna när man piffar upp hojen lite. Tur att jag har ett illrött ställ som syns lång väg ;)

Man ska nog ha otur om man åker dit för nått sånt..

Allmänna krav

Färger
7 § Fordon får inte ha strålkastare, lyktor eller reflexanordningar som i efterhand försetts med färgskikt, oavsett färg.

16 § Stenskottsskydd för föreskrivna lyktor eller föreskrivna strålkastare får inte finnas om skyddet påtagligt försämrar lyktans eller strålkastarens ljus. Detta gäller även stenskottsskydd av material som lätt kan skadas så att det försämrar lyktans eller strålkastarens ljus.

Källa:
http://www20.vv.se/vvfs/htm/2003nr023 .htm#_Toc38949569

De skrattar nog gott och undrar hur i helvete någon kan sätta på något så fult frivilligt, öeh, i nyktert tillstånd. :hihi

Håller med, det är skit fult! Så syns man ännu mindre! Polisen gillar det inte heller! Du har allt mot dig! Lika bra att lägga ner tanken. :) :pannkyss

Maria1980 skrev:
Det är inte det som är tanken, men det är en av de sämre effekterna när man piffar upp hojen lite. Tur att jag har ett illrött ställ som syns lång väg ;)

Tycker om ditt ställ
:brinnerup
ahehe :tungan

P-E skrev:
Håller med, det är skit fult! Så syns man ännu mindre! Polisen gillar det inte heller! Du har allt mot dig! Lika bra att lägga ner tanken. :) :pannkyss

Smaken är som baken. Huvudsaken är att jag är nöjd med min hoj och inte Du :)

Maria1980 skrev:

Det är ditt halvljus som syns först, inte ditt röda skinnställ bakom kåpan, bara så du tänker på det.
Vi vill ha dig kvar hel å fin, inte trasig efter att någon inte sett dig komma...

Maria1980 skrev:

Klart du ska ha lite färg på ögonlocken, det hade jag på min tidigare. Det känders lite Gay men va fan.. Dessutom retar det alltid någon? ja då måste man bara ha det även fast jag fått ombesiktning .

/C

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...