Vad retar folk mest?

Intressen på kors här hör jag. Att träna i peloton är nödvändigt för seriösa cyklister, de anser säkerligen att det är mer värt än att andra kommer om.
Det heter klunga på svenska och då kan dom väl hyra en idrottsplats och cykla runt runt i klunga, alternativt ansöka om att få stänga av en väg och cykla i klunga på.

Motorsport får inte träna på allmän väg utan att ansöka om avstängning

De bryter mot den första trafiklagen när de gör det dock. Inte störa andra trafikanter. Och de kan göra det utan att köra 4-5 i bredd. Aternativt hyra en bana att göra det på, som andra seriösa tävlande.
Absolut, det är såvitt jag vet bara hästar som alltid har rätt i trafiken. :)

Vad du kan göra är såklart att polisanmäla dem. Eftersom det kommer att ge exakt noll resultat så är vi tillbaka till intressekollision.

Absolut, det är såvitt jag vet bara hästar som alltid har rätt i trafiken. :)

Vad du kan göra är såklart att polisanmäla dem. Eftersom det kommer att ge exakt noll resultat så är vi tillbaka till intressekollision.
Och cyklister som orsakar precis det beteende de själva gnäller om hos bilisterna. För efter några km i 20 km/h bakom en hord memil så blir det omkörning även om det inte finns plats. Väldigt, väldigt tajt. Sådär så att det är risk att cyklisterna blir träffade av bilen.
Vi motorcyklister tenderar att idka kamratuppfostran mot rövhattarna, men cyklisterna verkar mer klaga på att alla andra är jetteelaka och därför måste de vara ännu större arslen.

Det heter klunga på svenska och då kan dom väl hyra en idrottsplats och cykla runt runt i klunga, alternativt ansöka om att få stänga av en väg och cykla i klunga på.

Motorsport får inte träna på allmän väg utan att ansöka om avstängning
Den här sortens cyklister säger inte okultiverade saker som klunga. Man cyklar i peloton och dricker ur sin bidon.

Detta är en av anledningarna till att jag aldrig cyklade i nån klubb när det begav sig.

Jag hävdar bara intressekollision. Deras argument är nästan garanterat att de tränar och du kan dra åt skogen. Jag håller inte med dem.

Och cyklister som orsakar precis det beteende de själva gnäller om hos bilisterna. För efter några km i 20 km/h bakom en hord memil så blir det omkörning även om det inte finns plats. Väldigt, väldigt tajt. Sådär så att det är risk att cyklisterna blir träffade av bilen.
Vi motorcyklister tenderar att idka kamratuppfostran mot rövhattarna, men cyklisterna verkar mer klaga på att alla andra är jetteelaka och därför måste de vara ännu större arslen.
Helt riktigt alltihop. Men du kan aldrig nå dem med dessa argument så bäst är att läsa sin Marcus Aurelius och andas. :)

Som gör att folk måste bromsa in för att ge dig luckan och tillslut är det totalstopp.
Jävla konstigt att vid vägbyggen när det går ihop till ett körfält ska det alltid bli kilometerlånga köer i dubbla led. Men när motorvägen övergår i ett körfält till vanlig väg uppstår nästan aldrig detta problem.

Så ja vi tycker väldigt olika
2) Folk som blir förbannade över att jag inte byter körfält direkt utan utnyttjar vägens kapacitet och hittar en lämplig lucka längre fram. Fyra av fem irritationspoäng.
Observera alltså att jag inte tränger mig in. Således inget behov för dig eller någon annan att bromsa. 😘

Beteendet att tända bromsljuset inför varenda j-la kurva - fastän man inte saktar farten. Är det något nytt man lärt sig i körskolan - att bromsförberedelse innebär att trampa ner pedalen en bit??
Man måste ju flytta masspunkten framöver litegranna över framaxeln, så arschulet svänger runt ordentligt!

Det som alltid är underhållande i diskussioner i huruvida man skall få träna cykel på allmän väg att huvuddelen av motorcyklister som har åsikter tycker det är helt ok att köra 120 på 70-väg för man kan anpassa hastigheten men inte att det är cyklister som kör två i bredd för det är ett lagbrott :D

Det som alltid är underhållande i diskussioner i huruvida man skall få träna cykel på allmän väg att huvuddelen av motorcyklister som har åsikter tycker det är helt ok att köra 120 på 70-väg för man kan anpassa hastigheten men inte att det är cyklister som kör två i bredd för det är ett lagbrott :D
Det är alltså ok att träna cykel på väg.
Men man får bannemig hålla minst 120.

Man får träna cykling på allmän väg, man får till och med cykla två i bredd om man inte är i vägen för andra trafikanter.

Man får inte cykla I böghög eller "peleton" som dom vill kalla det, men om man gör det när det inte finns några andra trafikanter omkring en så kan ju ingen bli irriterad över det heller

Jag försöker alltid hålla avstånd till cyklister.
Detta då jag, i perioder, cyklat mycket själv.
Men jag vet också vad jag väljer att krocka med, om situationen uppstår, mellan en bil/lastbil och en cyklist.
Det är också något jag är väldigt medveten om att andra också väljer då jag går eller cyklar på vägen.

Jag försöker alltid hålla avstånd till cyklister.
Detta då jag, i perioder, cyklat mycket själv.
Men jag vet också vad jag väljer att krocka med, om situationen uppstår, mellan en bil/lastbil och en cyklist.
Det är också något jag är väldigt medveten om att andra också väljer då jag går eller cyklar på vägen.
Just därför undviker jag trafikerade vägar och att cykla på annat än cykelbana på fredag o lördag kväll.

Observera alltså att jag inte tränger mig in. Således inget behov för dig eller någon annan att bromsa. 😘

Jag kastar mig inte heller in men normalt har jag tagit plats ganska omgående just för att det ska flyta. Dock brukar det inte finnas luckor längre fram iom folk envetet ska så långt fram som möjligt och då tvinga sig in i andra körfältet.

Jag kastar mig inte heller in men normalt har jag tagit plats ganska omgående just för att det ska flyta. Dock brukar det inte finnas luckor längre fram iom folk envetet ska så långt fram som möjligt och då tvinga sig in i andra körfältet.
Det du menar är att folk är ogina och inte släpper in såna som nyttjar de dubbla filerna hela vägen det är möjligt?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT