Nej.Hade du båda händerna på ratten hela tiden?![]()
Körde mc.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej.Hade du båda händerna på ratten hela tiden?![]()
Hastighetskompensering bör införas, ibland så fastnar man ju i långsam trafik och behöver ta igen tidsförlusten.Jag stör mig förövrigt på att polisen inte kan enkel matematik.
Om tio pers kör 15 under, så kan ju jag köra 150 över och det går plus minus noll....
![]()
"Vet du varför vi stannar dig?"Hastighetskompensering bör införas, ibland så fastnar man ju i långsam trafik och behöver ta igen tidsförlusten.
Nya KS Solnavägen till Idrottsgatan där Råsundastadion låg. 2,9 km.
Ett rödljus en bil står still i högerfilen. En xc60 bredvid ska köra om mig på insidan och trycker sig in i halva min fil. Jag bromsar sent och tar pole. Vänder mig om och stirrar. Han ser död ut. Idiot.
Efter nästa rondell korsningen upp mot ELFA där kommer en bil från höger. Tvåfiligt, jag ligger i vänsterfilen. Filerna går ihop 300 bort. Han ser mig inte, blinkar inte, påväg in i sidan på mig. Jag väcker honom med tutan.
Efter Frösundaleden bil från höger med väjningsplikt kör ut framför mig. Jag bromsar och tutar. Han hann förbi, vinkar urskuldrande.
300 meter bort, en bil kör ut framför mig från en parkering. Jag bromsat och tutar igen. Han stannar. Fjärde på nästan 3 km.
Jo lite irriterad blev jag allt. Men jag kan ju inte ta ut allt på den fjärde. Eller?
Det kommer fler tillfällen men inte just den dagen. Det är fler positiva än negativa händelser trots allt.Klart du kan!
Med vänlig hälsning,
Jag har noterat en i praktiken avskaffad regel(?).
Om man öppnar förardörren eller bakdörren på vänster sida så har dörren företräde. Gäller visst både taxi och privata bilar. Ska man som förare hoppa in i sin bil kliver man ut i gatan och slänger upp dörren. Bakomvarande trafik väjer eller väntar. Kommer ni ihåg förr när föraren tryckte sig mot bilen med handen på handtaget och väntade. Eller satt i bilen med dörren på glänt.
På trånga vägar eller gator håller bilar ut från fasta föremål, döda ting som parkerade bilar t ex. De inkräktar på mötande körfält och har hellre mindre marginal till oskyddade trafikanter än parkerade bilar. Är det rädsla för uppslängda bildörrar?
Heh, du borde pröva att köra i Mexico, där är det norm att köra om med möten. Alla gör det hela tiden.Omkörning trots möte är lite obehagligt. I Litauen på motortrafikled, 90, jag i 120 förmodligen. Gles trafik. Möter en långtradare. Bakom den en BMW X5 som kör om trots att jag kommer åkande. Alla tre i bredd. Det var trångt, lite läskigt och förvånande. Killen höjde handen. Urskuldrande? Idiot. Han kunde ha väntat några sekunder. Låg säkert i 140. Farthållare, koppla ur? Äh.
Det kunde gjort ont.
Jovisst, eller i Indien. Både höger- och vänstertrafik.Det får väl folk lära sig att göra nuförtiden när de tar körkort?
Heh, du borde pröva att köra i Mexico, där är det norm att köra om med möten. Alla gör det hela tiden.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |