Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lurch skrev:
yonsson skrev:klocka OCH bensinmätare står det i hans citat :kocko
Och om det var ett försök att dissa Ducati så var det ett dåligt sådant.
Dez skrev:För mej är GSX750R -85 ursprungssporthojen.
Sen är alla hojar efter den med lågt styre och kåpor sporthojar![]()
Men det producerades väl bara ett litet antal av dom, frågan är om den kan räknas riktigt som gathoj?skruvis skrev:I mina ögon är det utan tvekan CB1100R som är ursprungs R-hojen.
Micke_Lindstrom skrev:Men det producerades väl bara ett litet antal av dom, frågan är om den kan räknas riktigt som gathoj?![]()
Det beror ju lite på hur man ser på det, en hoj som både är snabbare än det mesta som byggts tidigare och dessutom produceras i ett relativt stort antal påverkar ju antagligen utvecklingen mer än en hoj som byggs i väldigt litet antal.skruvis skrev:Det är väl egentligen det som kännetecknar en riktig R-hoj? liten handbyggd? upplaga som i detta fallet på 4050 hojar mellan 81-83 & inte någon massproducerad dussinhoj avsedd för generella svensson?![]()
Micke_Lindstrom skrev:Det beror ju lite på hur man ser på det, en hoj som både är snabbare än det mesta som byggts tidigare och dessutom produceras i ett relativt stort antal påverkar ju antagligen utvecklingen mer än en hoj som byggs i väldigt litet antal.
Jo, det är möjligt att det gjorde det, men samtidigt är det lite av en "specialhoj".skruvis skrev:Jag tror att det startade med CB1100R.
stordrulen skrev:Gillar forumet,blev just medlem och undrar:
Är även gammla sporthojar sporthojar?
Räknas tex z1000,gpz1100,cb900/1100f,gsx1100 utan r,mm som sporthojar
eller är det något bäst före datum på hojen som gäller ?
Nyfiken.
Det var min drömhoj då jag var moppefucko. 1100R kan nog vara den som startade R-trenden (hukar mig för BMWkännarna... fanns det inte en "sport"variant av boxern ännu tidigare???) Men frågan gällde väl sporthoj, inte R-hoj?skruvis skrev:Mjo antagligen...men hur många kåpförsedda cyklar med R i modellbeteckningen finns före samt efter CB1100R:ns tillkomst?
Jag tror att det startade med CB1100R.
Anders 500 skrev:Glöm inte RD 500.....tog världen med storm -84!
HansJ skrev:Det var min drömhoj då jag var moppefucko. 1100R kan nog vara den som startade R-trenden (hukar mig för BMWkännarna... fanns det inte en "sport"variant av boxern ännu tidigare???) Men frågan gällde väl sporthoj, inte R-hoj?
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |