Vad menas med varmtryck i däcken?

Mjuka däck fungerar bäst när det är riktigt varmt. De kommer fortfarande slitas fortare än medium, men med bättre grepp under tiden. Summa summarum: Det mjuka däcket kräver hög temp för att funka, men kommer slitas fort ändå.
Det där kan jag tyvärr inte hålla med om. Bridgestones YDC fungerar utmärkt när det är kallt och verkar inte behöva bli så varmt. Att de skulle ha bättre grepp när det är riktigt varmt kanske stämmer men de tar slut ganska omgående.
 
Tror du inte på att jag gjorde det :)
Skadar iofs inte med en dubbelkoll eftersom förvirringen fortsätter.

Jag fick samma svar från Daniel Johansson på Bridgestone: "Hej

Det är varmtryck som gäller!

Hade det varit kalltryck så hade det stått inom parantes.

Trevlig racingsommar

/"
 
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Back
Top