Vad menas med låst garage i LFs ögon?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Bara en lite fundering så man vet. På sommaren står hojen i ett garage som massa folk har nyckel till men där är hojen låst med styrlåset, skivbroms och en kjedja runt en stolpe. Kjedjan runt stolpen är inte något godkännt.

På vintern står den låst på samma sätt i ett litet garage som bara jag har nyckel till. Inga godkännda låst på dörren till garaget eller så dock.

Gäller detta som låst garage i LFs ögon?
Om ingen vet får man väl slå en singnal till gamarna och fråga.

Antagligen så står inte hojen rätt i något fall om den blir stulen, dom hittar alltid på sätt att slippa betala :fakta (Gamar var ett bra namn!)

Verkar som inga lås i världen hindrar tjyvarna nu för tiden då de vet vad de vill ha!

WestW skrev:
Bara en lite fundering så man vet. På sommaren står hojen i ett garage som massa folk har nyckel till men där är hojen låst med styrlåset, skivbroms och en kjedja runt en stolpe. Kjedjan runt stolpen är inte något godkännt.

På vintern står den låst på samma sätt i ett litet garage som bara jag har nyckel till. Inga godkännda låst på dörren till garaget eller så dock.

Gäller detta som låst garage i LFs ögon?
Om ingen vet får man väl slå en singnal till gamarna och fråga.

Sorry

Den står inte i låst garage enligt LF om flera har nyckel till garaget. Spelar ingen roll med extra låsen.

Har efter 8 månader nu fått slutbesked från LF från när jag hade inbrott i just sådant garage i sommras. Inte kul. Sen att utredingen tog 8 månader och 3 överklaganden var inte heller det roligaste..

Du måste ha ett helt eget garage som bara du har tillgång till. Förvarar du sedan delar i det garaget så täcks det bara in till en liten kostnad. Så har du så säga köpt på dig massa nya däck och har eget garage så får du inte ut för alla nya däck, verktyg med mera

:huvet

Liwa1 skrev:
Sorry

Den står inte i låst garage enligt LF om flera har nyckel till garaget. Spelar ingen roll med extra låsen.

Har efter 8 månader nu fått slutbesked från LF från när jag hade inbrott i just sådant garage i sommras. Inte kul. Sen att utredingen tog 8 månader och 3 överklaganden var inte heller det roligaste..

Du måste ha ett helt eget garage som bara du har tillgång till. Förvarar du sedan delar i det garaget så täcks det bara in till en liten kostnad. Så har du så säga köpt på dig massa nya däck och har eget garage så får du inte ut för alla nya däck, verktyg med mera

:huvet

Stackare. Misstänkte att dom kunde hitta på nått sånt. Stod väl med finstilt på sidan 714 i deras försäkringshandbok. Hur kunde du missa det.

Hmm, ponera detta då:
Jag och mina två polare, varav en har nyckel, förvarar våra hojar i samma garage.
Min hoj är den enda sporthojen av de som står där.
Låt säga att endast en av oss får sin hoj stulen om någon gör inbrott där, då funkar det ju att säga att bara en av oss hade nyckel, nämligen den som blev av med något, annars inte.

Dessutom förvarar jag nästan alla mina verktyg där, gäller hemförsäkringen för dem?
Hur mycket kan man få ersättning för sånt på hojförsäkringen?

//Anders.

jag hade inbrott i ett förråd som ja hade grejer i å då gäller inte hemförsäkringen så ni som har era bågar i garage/förråd skaffa en extra försäkring till garage/förråd som täcker "stöld begärlig egendom" som dom själva säger...

Frågade precis samma fråga till LF när de stod i yamahas monter på mässan.
Enligt den killen så måste det inte vara ett eget garage, utan ett helt vanligt parkeringsgarage skulle duga.
Men fastkedjad ute på gatan dög inte.

Pommes skrev:
Frågade precis samma fråga till LF när de stod i yamahas monter på mässan.
Enligt den killen så måste det inte vara ett eget garage, utan ett helt vanligt parkeringsgarage skulle duga.
.

Fick sammasvar när jag tecknade mig förs.

INGEN VET... bara ett papper som säger att ditt garage är godkänt..

Låst garage är väl ett garage som endast du har nyckel till? Annars är den ju låst med två lås och då gäller ju med försäkringen. Eller?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!