Vad lyssnar du på just nu?

Lyssnade på Behemoth för första gången igår, The Apostasy. Riktigt bra platta. :yoparty

Någon som kan rekommendera något mer med dom?

De började sin karriär som ett ren odlat black metal band och körde på med den stilen till ungefär 1998 (2½ plattor :D). Pandemonic Incantations är lite av en blandning av det gamla och det som komma skulle.
Black Metal eran tilltalar mig inte alls, finns bättre artister/plattor att koncentrera sig på enligt mig.

Men deras dödsplattor gillar jag dock i denna ordning.

1. Zos Kia Cultus (here and beyond)
2. Satanica
3. Thelema.6
4. The Apostasy
5. Demigod

:yoparty

np: Craft - Hidden under the Skin

Last edited:
De började sin karriär som ett ren odlat black metal band och körde på med den stilen till ungefär 1998 (2½ plattor :D). Pandemonic Incantations är lite av en blandning av det gamla och det som komma skulle.
Black Metal eran tilltalar mig inte alls, finns bättre artister/plattor att koncentrera sig på enligt mig.

Men deras dödsplattor gillar jag dock i denna ordning.

1. Zos Kia Cultus (here and beyond)
2. Satanica
3. Thelema.6
4. The Apostasy
5. Demigod

:yoparty

np: Craft - Hidden under the Skin

Troligtvis därför jag aldrig började lyssna på dom, jag är inte heller ett stort fan av black metal. Men jag ska definitivt lyssna på lite smakprov från plattorna du listade. Tack som fan :yoparty

Jag gillar black metal, dock inte tokmycket, Behemoths black metal passar mig inte alls tyvärr. Shit happends.

Cool, hoppas det andra oxå smakar.

B000006045.01.LZZZZZZZ.gif

Om du hade följt diskussionen tidigare så hade du sett att jag talade om deras tidiga år. 1992 till 1998 (ungefär) så spelade de black metal och det var materialet vid den tiden jag kommenterade negativt.
Jaså du menar det gamla, ja det är jag inte speciellt förtjust i heller.

Även om jag gillar black metal i övrigt.

np: Lord Belial - Sworn [ Lord_Belial_-_The_Black_Curse-Promo-2008-CMG ][Black Metal]

np: Elite - Fra Askens Kinde [ Elite-We_Own_the_Mountains-NO-2008-GRAVEWISH ][Black Metal]

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT