vad krävs för att häva ny-köp?

schizoid

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
aprilia sxv 450
Hej är det någon som har någon erfarenhet av att häva köpet eller på annat sätt få ett annat Ex. än den man köpt pga att de exemplaret man fick va ren skit?
nyligen köpt en fabriksny hoj som jag fått stopp med 4 gånger på 6 åkdagar
första 2 gångerna var de tändkablar som lossnade.
3e tillfället så frösvann all ström för att batterikabeln inte var åtdragen.
4e gången så lyser oljelampan när jag startade cycklen trots olja i enligt där man mäter av.
till detta så går den orent på låga varv och variende varvtal fårn 1500-4500 på tomgång.
att inte ens kunna ta sig in till butiken för å få insprutet inställt för att oljelampan tänds var sista droppen jag behövde. nu vill jag inte ha detta måndagsexemplar längre.
Någon som har erfarenhet ang. mängden fel eller liknande för häva köp eller kräva annat exemplar där saker å ting e fastskruvat å fungerar? :huvet

Affären får 3 försök på sig att reparera varan om det rör sig om återkommande samma fel. Är det olika fel vet jag inte hur lagarna är.

Låter dock i ditt fall som att stället inte utfört leverans-service?

Vänd dig till din komunala konsumentvägledare i första hand, ring komunen o fråga.

Andra hand ARN

sist men inte minst blir det esset Sverker i PLUS :näsblod

Eftersom det är olika fel och handlaren uppenbarligen åtgärdar felen så blir det problematiskt. Det blir mer en bedömning om varan har verit behäftad med så mycket fela att det är rimligt att häva köpet. Men det blir dyrt när du själv får stå värdeminskingen av att du hämtat ut hojen.

vad är leverans service?

Va lite mängden fel som bedömningsfråga som jag undrade om någon hade någon erfarenhet av?
måste ju finnas nån from av gräns för va man ska få tolerera vid ett nyköp, skulle vart enklare som sagt om de va samma fel alla gånger för då hade de vart enklare å bedömma.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman