Vad kostar ett race för dig?

ERF is da shit, man delar på alla kostnader, tyvärr delar jag med Vurp-Sugo :mad:
 
Det enkla svaret är att det kostar dig allt du äger och har :-) Kan man maximalt skrapa ihop 8 000:- så klarar man sig nog på det. Kan man max skrapa ihop 25 000:- så gör man av med det. Finns alltid någon pryl man "måste" ha. När man klarat av alla prylar till sig själv och hojen är det dags att skaffa buss och så börjar det igen:-). När hojen och bussen är fixad är det dags att ge sig av utomlands och träna så att man är säker på att göra av med dom sista örena.
Obs allt ovanstående är självupplevt.

Här har vi sanningen, man lägger allt man kan. Men man kan klara sig på 3-5000kr för en helg lite beroende på klass och resväg om man åker riktigt snålt.
Fast det borde även finnas en viss måtta uppåt, en rookie i nedre regionerna behöver inte två bakdäck per kvalpass även om han har finanserna för det, då är det bättre att spara pengarna till när han verkligen behöver det i pro-sbk..
 
Stämmer bra, och satan vilken skillnad det blev!
Jo det gick bra för mig förra sommaren (enda sommaren på bana) , men nu kommer jag köra honda så nu äre kört, du vet hur det är :rolleyes:

Det är inte cykeln det är fel på utan jag som inte anpassat körstilen till mindre kubik.
 
Klart du ska tävla. Jag är avundsjuk pa hur snabb du blev pa Mittsverige. :mad:

Har du inte köpt nagon buss till sommaren kan du fa lana min mot självkost da jag inte behöver den själv. Synd du bor sa langt norrut bara. :tungan
 
Eller en verklighet
Ser man till hur mycket race per krona så är det inget som slår det hela.
Det är helt ok att vara med och betala vurpkontot om piloten i fråga kan prestera något som liknar bra varvtider, men Vurp-Sugo behärskar den svåra konsten att vurpa trots mediokra varvtider, dock brukar hojen sällan gå sönder speciellt mycket, det blir mest lite smårepor på kåporna när han välter inåt i kurvan pga för låg fart.

Sölis däremot är snabb som en vessla och mular stenhårt när han går omkull :yoparty
 
:D
Det är helt ok att vara med och betala vurpkontot om piloten i fråga kan prestera något som liknar bra varvtider, men Vurp-Sugo behärskar den svåra konsten att vurpa trots mediokra varvtider, dock brukar hojen sällan gå sönder speciellt mycket, det blir mest lite smårepor på kåporna när han välter inåt i kurvan pga för låg fart.

Sölis däremot är snabb som en vessla och mular stenhårt när han går omkull :yoparty

:D :D :D
 
Fråga micke hur mycke han fick rejsa för sina kronor på Knutstorp i år.:skrattaåt

Det gäller att ingå i RÄTT team :) , Vi brukar göra som så att den som äger hojen vi kör på för tillfället får börja köra.

Det beror väl på ens egen uppfattning om vad ett race är?

Pröva ERF nån gång, det är skitkul. Långsamt går det inte heller, visst kör man med lite större marginal än under ett sprintrace men det är inte mycket man håller igen.

Men du kanske menar att ett ERF inte enbart avgörs på banan och därför inte är ett race?
 
Last edited:
Pröva ERF nån gång, det är skitkul. Långsamt går det inte heller, visst kör man med lite större marginal än under ett sprintrace men det är inte mycket man håller igen.

Om inte annat så måste ERF vara ett grymt bra sätt att få körtimmar och utvecklas till en bra förare snabbare.
 
Last edited:
:mad: 15 minuter vingel-kval på torra gamla slicks i regn :mad:

Dessutom har Sugo inte ens tittat på ratbajken efter armcosyningen :gnissla

Om man är kass på att starta så kan man ju köra andra eller tredje stint :tungan

Äh!

Jag blev avtryckt en gång, och nästa gång så slirade jag av i något spill.

Pure race incidents, och bara två stycken.


Du blir bänkad 2008 också.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top