MackeNo1
Varför slita på mer än ett hjul i taget?
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Köpte hus i somras, det byggdes 1967 och betongtegeltaket är aldrig bytt. Såg att det läckte in på ett ställe på vinden i förra veckan när det regnade mycket och kunde snabbt konstatera att det berodde på två trasiga takpannor. Men även om jag bytt ut dom trasiga takpannorna är det ju en tydlig indikation på att både betongteglet och takpappen har gjort sitt.
Så vad ska jag räkna med att det kostar att lägga nytt betongtegeltak inkl takpapp och läkt? Har tänkt leja bort hela arbetet och taket är på drygt 200kvm, bor strax söder om Gävle och om det är någon som kan rekommendera en bra takläggare så är det välkommet.
Så vad ska jag räkna med att det kostar att lägga nytt betongtegeltak inkl takpapp och läkt? Har tänkt leja bort hela arbetet och taket är på drygt 200kvm, bor strax söder om Gävle och om det är någon som kan rekommendera en bra takläggare så är det välkommet.