laidback
En fin avföring är bästa huvudkudden!
- Gick med
- 19 Dec 2010
- Ort
- Nyköping
- Hoj
- En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Kollade lite på F1-kvalet och kunde inte låta bli att lägga märke till att det, i depåboxarna, ser ut ung. som i Enterprise (Star Trek, ni vet).
Bland MotoGP-teamen är det nästan samma sak, det ska va spejsat och skinande blankt, infällda tv-skärmar, inte ett verktyg får synas osv.
Jag förstår att tex. Repsol vill att väggarna i boxen ska vara orange/blå istället för bara en grå betongvägg och att teamet ska ha minst tre pimpade jättetrailers plus enorma motorhomes,allt för att kunna visa upp en oklanderlig fasad.
Det jag undrar över är hur stor del av teamens driftkostnader går åt till sånt här som eg. bara är k*kmätning. Just det kan väl inte föra racingen (varvtiderna) framåt?
Det får väl inte hojarna att gå snabbare?
Självklart vill ju publiken och tv-kamerorna ha nåt att titta på i depån mellan racen, men är det kostnaden för den fasaden som gör att det inte finns fler mgp-team som har råd?
För ca fem-sex år sedan berättade en kompis med lite insikt, att bara flygbiljetterna för Stigefelts (förhållandevis) lilla WSS-team kostade 160.000sek! Vad kostar det då inte för ett mgp-stall t.ex?
Hjälp mig att förstå!
edit: flygbiljetterna till ETT race, alltså.
Bland MotoGP-teamen är det nästan samma sak, det ska va spejsat och skinande blankt, infällda tv-skärmar, inte ett verktyg får synas osv.
Jag förstår att tex. Repsol vill att väggarna i boxen ska vara orange/blå istället för bara en grå betongvägg och att teamet ska ha minst tre pimpade jättetrailers plus enorma motorhomes,allt för att kunna visa upp en oklanderlig fasad.
Det jag undrar över är hur stor del av teamens driftkostnader går åt till sånt här som eg. bara är k*kmätning. Just det kan väl inte föra racingen (varvtiderna) framåt?
Det får väl inte hojarna att gå snabbare?
Självklart vill ju publiken och tv-kamerorna ha nåt att titta på i depån mellan racen, men är det kostnaden för den fasaden som gör att det inte finns fler mgp-team som har råd?
För ca fem-sex år sedan berättade en kompis med lite insikt, att bara flygbiljetterna för Stigefelts (förhållandevis) lilla WSS-team kostade 160.000sek! Vad kostar det då inte för ett mgp-stall t.ex?
Hjälp mig att förstå!
edit: flygbiljetterna till ETT race, alltså.
Last edited: