Om någon skulle vilja dra det till domstol så tvivlar jag på att man skulle åka dit. Dels har polisen sällan med sej mätgrejer och om dom har det så har dom inte med sej pärmarna med alla mc-modeller och dom motordata som krävs för att ta reda på vid vilket varvtal man skall mäta. Det varvtalet är avhängigt slaglängden på motorn och då måste man gå in i tabeller för att kolla vid vilket varvtal som man skall mäta respektive hoj. Om man då exempelvis inte har en varvräknare på hojen (vanligt på högljudda glidare) så måste dom dessutom ha utrustning för att mäta varvtalet. Sen är själva platsen för mätningen viktig, det får inte förekomma reflekterande ytor inom en viss distans, som är ganska lång om jag inte missminner mej, vilket gör att det i praktiken inte går att få fram ett rättvisande värde vid en vägkant.
Därför skall man då kräva att mätningen flyttas till en plats som är adekvat vilket i praktiken innebär en fotbollsplan eller motsvarande. Ljud är ju nånting väldigt subjektivt, en radfyra kan upplevas som att den låter mycket men den har ett lågt ljudtryck, HD:n med raka rör kan upplevas tystare än radfyran men är i praktiken mycket ljudligare, speciellt när man gasar till...
...men som sagt, jag känner inte till något fall där någon har bråkat, man vet ju oftast med sej att det låter lite väl

Men 103dB är faktikst ganska mycket, betydligt mer än vad dom flesta svenska banor tillåter exempelvis...