Vad kan detta vara för en spindel?

Må så vara, men hos mig trivs dom i vasken i källaren och röret till överströmmaren på pannan.

Har vanliga husspindlar hos mig, dom bor under det inkaklade badkaret, fuktigaste stället i huset. (dom lever på silverfiskarna i badrummet, gissar jag)

Last edited:
Jag har också spindlar hemma, speciellt en är en riktigt arg jävel. Hur tar jag bäst itu med denna? :gnissla

Bifogat

• lividum3.jpg
    lividum3.jpg
    236.7 KB · Visningar: 260
Last edited:
Jag hatar att dom har så jävla många ögon! Kan dom inte vara vanliga som alla andra djur? typ rådjur, dom är söta.

Jag har en polare som är rätt bränd i huvet, hon blir skitlätt äcklad av saker, to the point of puke...

Hon brukar skicka läskiga äckliga saker på msn till folk för att se hur dom reagerar.
Hon skickade den där till mig när jag satt och åt middag (spaghetti) och hon blev mera äcklad av att jag fortsatte att äta än vad jag blev utav klippet.

Sen blev det en tävling om vem som kunde skicka vidrigaste klippet.

Tävlingen är inte slut än

Jodå, jag brukade sno vin i mina föräldrars jordkällare. :) Hela taket var en massa av korsspindlar. ;)
Men mögel hittade jag inte där.

Där brukar alltid finnas någon potäta som ligger och myser alldeles luden i ett hörn.:)

Men det är sant, i en riktig jordkällare finns ju inte så mycket som kan mögla, men har man någon binge i trä så blir den ganska snabbt angripen av mögel i en jordkällare.

Men inte fan kommer spindlarna att flytta om den börjar mögla iallafall.

mmh, cream filling!

Där brukar alltid finnas någon potäta som ligger och myser alldeles luden i ett hörn.:)

Men det är sant, i en riktig jordkällare finns ju inte så mycket som kan mögla, men har man någon binge i trä så blir den ganska snabbt angripen av mögel i en jordkällare.

Men inte fan kommer spindlarna att flytta om den börjar mögla iallafall.

Det låg en säck skrumpna potäter där med, och vinstället var byggt av bllly, inget hade möglat. :)
Och det gör de kanske inte. Skulle tro att de finns kvar sålänge maten gör det.

Last edited:
Den här spindeln bet mig i nacken den 2e juli, jag har fortfarande en kula kvar. Det gjorde ont dom faan i alla fall.

Har inte lyckats lista ut vad det är för art. Har 3 st som bor på min uteplats. Helsvarta med 2 vita fläckar på undersidan av kroppen. Ursäkta dålig bildkvalité.

Bifogat

• uploadfromtaptalk1312729994338.jpg
    uploadfromtaptalk1312729994338.jpg
    215.3 KB · Visningar: 116
Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back