Vad körde ni för moppe?

En Fs1:a. Rostig och hemsk, men polerade upp den och så mattsvart skitlack över hela tanken, sen vart han riktigt fin.
Sen bort med ljuddämparen och i med Svinto, som försvann (brann upp och försvann i diket) när vi blev jagade av en Harley haha.
Det var bättre förr... or not? ;)

Honda MT50 med 65 cc cylinder, högkomps topp, grövre avgas samt drevning, gjorde ca 90 en bra dag:tummenupp

Betyder ju tyvärr att jag gått vidare till en ännu grövre kriminell bana:rolleyes:

Kul var det i alla fall.

DT med 20mm fugge, 70cc cylinder, 14/48 drevning, 'trim'-krök och ljuddämpare, gjorde typ 90. Körde dock ganska lite trimmat eftersom det var så otroligt otrevligt att åka så fort på en höjd DT. Bromsarna räckte knappt till från 50 och wobbel och vibrationer var rent fantastiska. Körde mest drevat i lagoma 55.

Köpte f.ö. moppen för 6k och sålde den 2 år och 700 mil senare för 9k. Kul med bra affärer.

Jag körde min Yamaha YZ250 cross istället för en fjantig moppe. Det blev enkelt och dra snuten med den. En kille tänkte sno den när jag hade den till skolan. Han fick så mycket stryk så han satt i rullstol i tre år. Efter det så var det ingen som tordes sno den igen.

längsta tiden vart det en zundap cx50 med 15hk 70cc och 16 mikuni förgasare
och utöver det så blev det sach i form av en gammal dbs med sachonnete motor
en compakt 60cc, en flak moppe med 60cc.. tror det var allt..

Jaha..!

De här gick bra de. Att plåga moppar tills döden var dom till mötes.
Hål stora som arslen i förgasarn och ett pas tusen cc i cylindern, lägg där till att dreven va typ små som klitoris och stora som pizzakartonger.
Men killen fick inte varva SIN Retta hur han ville på Gotland.

moppe? epa?a-traktor? alldrig i livet, köpte mig en yz490 på 15årsdagen..tung och helt okontrollerbar men hellt underbar och lätt ballast på gatan:yoparty

Jag hade en Yamaha DT50 MX med 70cc, planad topp, 20 fugge och jamarcol trimkrök.
Var man riktigt skitnödig, hade medvind, solen i ryggen och nedförsbacke så maxa den väl 90.

Yamaha, tror den hette Fs1 Disco. (minns inte riktigt, farbror håller på att bli gammal) Fanns en som hette Drum med trumbromsar. Körde ifrån kompisens Suzuki X4 125:a...:D

Puch Maxi planat top och annat avgas 50-55km/h och ca 65-70km/h med bra ryggvind!
Suzuki Samurai 2växlat planat top och ändrat kolv ca 45-50 km/h
Yamaha jog 60eller 65cc trim och ändret remskriva ca 85 km/h
PGO Rodoshow ändrat remskiva och annat avgas 70-80km/h

Yamaha DTR - 94

Omlackad Mattsvart och olika små detaljer
Metrakit Thrower Avgassystem
52drev bak
14 drev fram
sport luft
Ostrypt cdi

toppade runt 110 =):yoparty

Rieju Drac colorline med trimrör och omdrevad.

Står och samlar damm i garaget just nu

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back