Vad käkar du för frulle? (Direkt på morgonen)

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
1 mixer/blender (ingen stavmixer dock, för svag)
1 banan
1 dl havregryn
50 gram proteinpulver
3-4 dl (mini)mjölk

Mixa 5-10 sec, blir som en milkshake, gott på morgon och tar < 5 min att laga, äta och diska :tummenupp

1 banan
1 dl havregryn
50 gram proteinpulver
3-4 dl (mini)mjölk

Mixa 5-10 sec, blir som en milkshake, gott på morgon och tar < 5 min att laga, äta och diska :tummenupp

Fan. Det där var ingen dum ide. Det ska jag testa! :tummenupp

100g havrekli
1l minimjölk
4 crispin light med 100g ost på
multivitamin

Fan vad seriösa alla är med sina frukostar, ni är såna som vaknar "självmant" kl 6 på morgonen när ni är lediga va?

1 banan
1 dl havregryn
50 gram proteinpulver
3-4 dl (mini)mjölk

Ingen dum idé som sagt! Vad kör du med för pulver? Whey 80 hallon och banan är sjukt goda kan jag tipsa om! Fast kasein kanske är att föredra på morgonen egentligen...

Snus! Sen efter det så blir det oftast 2 mackor med nåt skit på eller en tallrik fil. Sen frukost=lunch på samma gång för äta är inte alltid det roligaste.

På sommaren dricker jag frukost ;)

2 rejäla grabbanävar med färska jordgubbar (inget fruset skit)
en ganska generös svätt proviva jordgubb
MIXA i mixern...yummie (kan rekommendera detta med tequila eller rom fast inte som frulle kanske ;))
Ibland en banan i men det brukar bli för mättande, me no likey mättande frulle.
Kanske en macka till det.

Vintertid
Havregrynsgröt (tjock som fan) med äppel och kanelyoghurt till (smakar nästan som äppelkaka med vaniljsås)

eller

1 kopp irländskt tea med 1 macka (ockelbo svart (ost :dräggla)) eller pastej och önoz smörgåsgurka. GOOOTT!

www.kalorier.nu kan man mata in sin mat på ett pedagogiskt och snyggt sätt.
Jag har gjort det i 3veckor nu och förvånas hur mycket "skit" folk stoppar i sig.

Jag är egentligen för morgontrött för att äta frukost, men om jag inte får frukost är hela dagen åt helvete, så det brukar bli ett glas juice på sommaren och te på vintern, samt 3 mackor.

Tack för alla svar :Bugar

I morse straxt efter jag hade postat tråden och tvingat i mig en halv skål gröt så höll jag på och spy på Riktigt jag fick stål sätta mig och hålla emot allt vad jag hade så nån mer gröt blire då faan inte :zpy

Nån mer som mår illa på morgonen? :3freak näh jag är inte gravid!

Trycker i mig en, max två sletna mackor.. Mer går inte.

Ja direkt på morgonen är matäta uteslutet! Jag måste ha varit uppe och rört mig lite innan det finns en möjlighet att få i mig nå mat! Jag är inte heller gravid för det blir man bara om man sväljer eftersom spermierna kommer till magen där bebisen växer då och pojksnopp är ingen favorit för min del.

Fjällyoghurt med hjorton är förövrigt underbart gott! I alla fall om man tycker om hjortron.

Kan inte äta ngt direkt på morgonen när jag går upp. Får det inte i mig. Men framåt 9 (på jobb) så blir det 3 stora bullar, juice, yoghurt, kaffe och nån frukt.

Hemma? Tja..jag äter när jag blir hungrig. Mackor, kaffe, ibland gröt.

Filoflingor, macka, juice och en chokladboll till dessert

Rostade våfflor med jordgubbssylt! :USA

Sen brukar ett par ostmackor följa med till jobbet så man inte blir hungrig såfort sugar rushen gått över...

Ingen dum idé som sagt! Vad kör du med för pulver? Whey 80 hallon och banan är sjukt goda kan jag tipsa om! Fast kasein kanske är att föredra på morgonen egentligen...
Tvärtom, på morgonen vill du att proteinet ska upptas så snabbt som möjligt och då är vassle att föredra. Kasein skulle jag inte använda annat än precis innan läggdags då ett långsammare protein kan vara att föredra.

* 1 dl Dahlblads Ulta Milk Whey
* 1 tallrik havregrynsgröt med mjölk och sylt
* 1 frukt

Sedan kaffe när man kommer till jobbet (är inte människa förräns jag fått en kopp kaffe).

Tvärtom, på morgonen vill du att proteinet ska upptas så snabbt som möjligt och då är vassle att föredra. Kasein skulle jag inte använda annat än precis innan läggdags då ett långsammare protein kan vara att föredra.

Aha, har hört att vassle är bäst i anslutning till träning och kasein är bäst som mellanmål. Men du har ju absolut en poäng i att vassle borde vara bäst på morgonen då man ändå har fastat i kanske 10 timmar.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti