Vad jobbar motorcyklister med?

Jobbar där vi är vad vi heter (Expert) och ska köra Cbr 900 om länsstyrelsen behagar lämna ut mitt körkorts-tillstånd någon gång.

Timanställd på OKQ8 sedan 1.5 år tillbaka. Jobbar mestadels på Norrviken i Sollentuna, men också i Åkersberga.

Har ingen egen gathoj än, har haft 125or. Men snart blir det förmodligen en motard av ngt slag. På bana kör jag i rookie 600 med r6an.

Jobbar som Bussmekaniker på Arriva i Jönköping, men börjar som vägarbetare på Vägverket i Jönköping 27 mars. Kör BMW F800S -06:a.

Typ vakt (Ordningsvakt på auktoriserat bolag, samt dörrslusk =)..
Kör Buell XB12, nyinköpt för säsongen..
Första hojen över 1000 cc, kört 600-750 cc i ca 4 säsonger, var dags att testa lite tyngre saker..

Studerar till att bli elektriker. Praktiserar tre dar i veckan men det blir man inte rik på, kanske inte e meningen heller.
Kör Husqvarna sm 125 och ska byta upp mig i slutet av sommaren till en större motard.

Vem sammanställer svaren

Köpman egen företagare:)

Snart 1200 svar, vad blir svaret på funderingen:confused: på frågeställningen är det en viss typ av yrkesgrupper som kör hoj?

Se bild ett gäng Svenska ungdomar, vad fick de för yrken och kör/de de hoj? plats, Mount Nimba i Liberia i västafrika år ca 1963. En del hade då trimmade Sundappar och jag fick köpt min Silverpil 1967. Snart pensionärer.:va Någonstans i bild sitter jag och funderar, var är min racer:tummenupp

Bifogat

• IMG_2059 hp.jpg
    IMG_2059 hp.jpg
    129.9 KB · Visningar: 81
Last edited:
Hej hej
Återfallsknutte som jobbar som Systemtekniker (datorer servrar nätverk hårdvara mjukvara ....)

Säljer nyproducerade hus i Skåne. :tummenupp

Har en fråga till trådskaparen: Vad blev slutsatsen av den här undersökning?

Kanske att hojåkare har olika arbeten och att hojintresset nödvändigtvis inte behöver ha nånting med ens arbete att göra, eller?:confused:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT