Vad jobbar motorcyklister med?

Jobbar där vi är vad vi heter (Expert) och ska köra Cbr 900 om länsstyrelsen behagar lämna ut mitt körkorts-tillstånd någon gång.

Timanställd på OKQ8 sedan 1.5 år tillbaka. Jobbar mestadels på Norrviken i Sollentuna, men också i Åkersberga.

Har ingen egen gathoj än, har haft 125or. Men snart blir det förmodligen en motard av ngt slag. På bana kör jag i rookie 600 med r6an.

Jobbar som Bussmekaniker på Arriva i Jönköping, men börjar som vägarbetare på Vägverket i Jönköping 27 mars. Kör BMW F800S -06:a.

Typ vakt (Ordningsvakt på auktoriserat bolag, samt dörrslusk =)..
Kör Buell XB12, nyinköpt för säsongen..
Första hojen över 1000 cc, kört 600-750 cc i ca 4 säsonger, var dags att testa lite tyngre saker..

Studerar till att bli elektriker. Praktiserar tre dar i veckan men det blir man inte rik på, kanske inte e meningen heller.
Kör Husqvarna sm 125 och ska byta upp mig i slutet av sommaren till en större motard.

Vem sammanställer svaren

Köpman egen företagare:)

Snart 1200 svar, vad blir svaret på funderingen:confused: på frågeställningen är det en viss typ av yrkesgrupper som kör hoj?

Se bild ett gäng Svenska ungdomar, vad fick de för yrken och kör/de de hoj? plats, Mount Nimba i Liberia i västafrika år ca 1963. En del hade då trimmade Sundappar och jag fick köpt min Silverpil 1967. Snart pensionärer.:va Någonstans i bild sitter jag och funderar, var är min racer:tummenupp

Bifogat

• IMG_2059 hp.jpg
    IMG_2059 hp.jpg
    129.9 KB · Visningar: 81
Last edited:
Hej hej
Återfallsknutte som jobbar som Systemtekniker (datorer servrar nätverk hårdvara mjukvara ....)

Säljer nyproducerade hus i Skåne. :tummenupp

Har en fråga till trådskaparen: Vad blev slutsatsen av den här undersökning?

Kanske att hojåkare har olika arbeten och att hojintresset nödvändigtvis inte behöver ha nånting med ens arbete att göra, eller?:confused:

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti