Vad innebär detta? Utgår resterande SO-tävlingar?

Alla Svenska SO race gav väll redan SM-poäng?

Kommer Alastaro ingå i Svenska Mästerskapet nu?

Som jag tolkar det så kommer det bli så att alla SM/SO race (falken?) blir rena SM-race istället, och racen på Våler och Alastaro förvinner. Scandinavian Open (i den mån det nu finns kvar) med prispengar osv. kommer att avgöras på den SM/SO helg som körs på BikeWeek. SO blir alltså bara ETT race som körs tillsammans med SM.

Störst skillnad kommer det väl bli för oss som kör SBK, som nu istället för 3 serier att välja på nu förmodligen kommer att få en. PRO SBK som ska köras på SM-helgerna och ett antal STCC helger.

Så tolkade jag det med. Vilket betyder att för "normal" svensk förare försvinner tävlingarna i Norge och Finland? Och Nordiskt mästerskap likaså?? Eller ska det komma en inbjudan 3 dagar innan till ett klubbrace i Norge i år igen? Här jobbar man häcken av sig för att jaga sponsorer och så verkar det visa sig att allt som står i foldrar m.m. nu tydligen inte längre finns..... Vad trött jag blir......Vore kanske bättre att söka sig söderut, där vet man i alla fall vad det blir för tävlingar i god tid.

Jag tror att det är lite klarare efter mötet på Mc-mässan på lördag. Så man får nog snällt vänta lite till.

Ta det lungt...allt e som vanligt. Bike week får SM-status oxo bara

Nää..... Hela SO-Serien försvinner ju, och ersätts av en enda tävling (som blir kombinerad SM/SO tävlingen i Karlskoga). Så "som vanligt" skulle jag väl inte kalla det för dom som tänkt att köra den serien...

Jag pratade lite med Mike igår (onsdag) och fick lite info,men det var väl ungefär det som stog på Bike.Däremot så vet jag att norska förbundet är väl dom som har strulat mest och det är inte Terje och Harald som vi har haft som tävlingsdomare på so utan det är några andra.Det är inte så lätt för Mike heller att rodda ihop en serie så alla blir nöjda.Dom har suttit och dividerat fram och tillbaka under hhösten och vintern,om vad vet jag inte men det har varit jobbigt för Mike vet jag.Nu i det närmaste så kommer det en intervju med Mike luff på highsider som är lite mer utförlig så alla förstår varför han har tagit det beslutet.Jag personligen tycker det är tråkigt på ett sätt men samtidigt hoppas jag att vi kan få till något bra till nästa år.En stor serie med en elite klass som till exempel Pro superbike eller vad den kan tänkas heta! Kontraktet med stcc går ju ut i år så vi alla måste ju hjälpas åt.När dom körde 600 i stcc så var det något nytt och spännande,när det blev pro superbike så var det nytt o spännande.Jag tror att det behövs något annat för att locka folk,vi människor vill ju bli underhållna när vi går på tävlingar det ska hända något hela tiden det är inte som på 80 talet när det inte fanns så stort utbuud som det finns nu.Tyvärr har inte jag kommit på något ännu men på något sätt måste det ju gå tycker jag.För roadracing tycker jag är det absolut roligaste att titta på och vara engagerad i.Micke

Så tolkade jag det med. Vilket betyder att för "normal" svensk förare försvinner tävlingarna i Norge och Finland? Och Nordiskt mästerskap likaså?? Eller ska det komma en inbjudan 3 dagar innan till ett klubbrace i Norge i år igen? Här jobbar man häcken av sig för att jaga sponsorer och så verkar det visa sig att allt som står i foldrar m.m. nu tydligen inte längre finns..... Vad trött jag blir......Vore kanske bättre att söka sig söderut, där vet man i alla fall vad det blir för tävlingar i god tid.

Jag hittade dem här två tävlingarna på en norsk hemsida http://www.motorsportforbundet.no/portal/pls/portal/docs/1/2882054.PDF

Så som jag fattar de är det här alltså nordiska mästerskapet i år?
Eller?
Någon som vet nåt?

09 – 10 juni Alastaro (FIN) NoM / NoC + Nasj. Kl

SB, SST 600, 125 GP, (Rookie 1000, Rookie 600)

31. aug- 01. Sept Rudskogen (N) NoM / NoC + Nasj. Kl

SB, SST 600, 125 GP, (Rookie 1000, Rookie 600, 250 std)

Verkar inte vara någon som vet hur det blir med nordiskt mästerskap eller EM-kvalificeringar. Till stor del beror det tydligen på en viss norsk herre som inte gillar Luff. Tydligen var alla väldigt oense på det senaste Nordiska mötet. Det är dock rätt imponerande, hur kan danskar, finnar norrmän och svenskar bli oense? De kan ju omöjligt förstå varandra!?!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman