Vad i helvete!!???

så har jag också åkt när jag var liten och jag lever

vad är säkrare

en kille på en monster som är van att köra + skjuts, båda med hjälm

ynglingar på trimmade EU-mopeder, utan hjälm och kör som vettvillingar?

Anser att båda e helt fel ute i sånna fall men det e ju bara min åsikt. Kolla bara hur de e klädda i Usa. Har de hjälm så e det tur, men det e ju i Usa också som sagt så man kan ju inte begära så mycket.

Jaha, ack vad fel man hade. Trodde att köra på 70-väg med ett barn framför sig inte var att rekommendera, men jag får väl vara ödmjuk, böja mig för massan, och be om ursäkt för mitt utbrott, min illa valda rubrik, att jag bortsåg från hur det var i Malaysia, och skita i vad alla andra gör.

Tilläggas kan att jag på inget sätt anser det vara förkastligt att på något sätt köra med ett barn på cykeln, det jag ansåg vara fel var att personen körde på en av Stockholms mest trafikerade 70-vägar utan skyddsutrustning. Om folk vill leka litet med sin barn på landet, i byn, på bana skiter väl jag i det. Träffade en kille på färjan mellan Rindö och Värmdö som skjutsade sin brorson på sin Gixxer 1000. Skillnaden var att killen var såpass stor att han kunde sitta bak och hålla i sig, samt att ha hade skinnställ. Men det är bara jag...

Varför överhuvudtaget starta en ny tråd om något sånnt här? :näsblod
Det är varken intressant eller oroande/roande .. tar bara upp en massa plats o skapar på så vis ett större o mer oorganiserat forum:va

Skit i o läsa den då

Jaha, ack vad fel man hade. Trodde att köra på 70-väg med ett barn framför sig inte var att rekommendera, men jag får väl vara ödmjuk, böja mig för massan, och be om ursäkt för mitt utbrott, min illa valda rubrik, att jag bortsåg från hur det var i Malaysia, och skita i vad alla andra gör.

Tilläggas kan att jag på inget sätt anser det vara förkastligt att på något sätt köra med ett barn på cykeln, det jag ansåg vara fel var att personen körde på en av Stockholms mest trafikerade 70-vägar utan skyddsutrustning. Om folk vill leka litet med sin barn på landet, i byn, på bana skiter väl jag i det. Träffade en kille på färjan mellan Rindö och Värmdö som skjutsade sin brorson på sin Gixxer 1000. Skillnaden var att killen var såpass stor att han kunde sitta bak och hålla i sig, samt att ha hade skinnställ. Men det är bara jag...

Du har i af en som håller med dig! Jag skulle ALDRIG sätta min son (snart 3) på min hoj och köra i mycket trafik (framförallt inte utan full mundering!)! Tror inte jag skulle ens våga köra på tomten!
Jag är alldeles för rädd om hans liv! Om jag kör ihjäl mig är det en sak, men att köra ihjäl min son så skulle jag aldrig förlåta mig själv! men det är jag det, jag är ju lite töntig!

(skillnad blir när dem kommer upp i en sån ålder där dem vet vad som händer, att det är farligt och att de kan hålla i sig själva! dvs. runt 6 år)

Last edited:
Nog brukar då jag låta "grabbsen" få åka med en liten sväng ibland, (5 och 3 år) naturligtvis med skydd och ett lugnt, fint tempo.
Dom älskar det kan tilläggas.

Jag tycker att det är upp till var och en att avgöra om det är värt risken eller inte. Jag har med mig min son när jag är ute och kör (har köpt en integralhjäm och ryggplatta) han är 5 år och han tycker att det är det bästa som finns. Självklart så kör man lungt och inte som om man vore själv. :tungan

//Stefan

Okej, var ar ogonen, nasan och munnen?:va

Ögat är ju den gula punkten i mitten, munnen är precis längst fram på det rosa. Hade ingen bra bild på en igelkott så det fick bli en fisk med taggar :D

Bifogat

• hedgehog.jpg
    hedgehog.jpg
    80 KB · Visningar: 56
Näär jagg var litten fik jagg henga i et reep äfter hojjen ner mama ock papa åkte til Ittalien påå Hojsämäster...

Jag haar intä fott någgra meen av dät?

Barnstol

Funkar i andra länder...

Sedan hade nog inte jag gjort nått liknande...:rolleyes:

Bifogat

• Barnstol.JPG
    Barnstol.JPG
    68.6 KB · Visningar: 73
Hämtade grabben när han var 2 år på dagis med skoter, gissa om han myste... (hjälm självklart)

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!