Vad i helvete sysslar KTM med?

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Vi gick från det här:

KTM-790-Duke-Prototype-EICMA-06.jpg

till...det HÄR :gråta:zpy:3freak

3-KTM_790.jpg

Skämtar de? Dog alla designers som gjorde prototypen? Kollektiv hjärnblödning? Frågorna är många, men en sak är säker, den är så ohyggligt ful att jag vet inte ord.

Lugna sig lite...
Det lär komma lite färg och lite tillbehör som städar upp.

Från ensitsig till tvåsitsig, plus regplåtshållare och backspeglar och instrumentering. Och en sadel som är mer än ett liggunderlag som är limmat på plasten...
Ser ut som en prototyp som produktifierats ja...

Fast det gäller väl inte bara KTM, hur ofta får man inte se helfräna concept-hojar som sedan får massa hemska grejer för att bli gatlagliga och behöver något som liknar en missbildad termos för att klara av något så tråkigt som Euro 4. :näsblod

Byta ljuddämpare och göra en rensning av bakdelen är ju standard att göra vilken 2-hjuling man än köper?

Med tanke på hur 1290 prototypen såg ut och hur 1290 superduke blev i slutändan så ger jag inte upp hoppet än :).

Jag tror den kommer bli cool!

Det var väl det vanliga: Någon kom på att det var ett fordon som måste kunna användas också. "Rensning av bakdel", tja tycker man att mandriller är idealet så...

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Från ensitsig till tvåsitsig, plus regplåtshållare och backspeglar och instrumentering. Och en sadel som är mer än ett liggunderlag som är limmat på plasten...
Ser ut som en prototyp som produktifierats ja...

Men det får ju finnas gränser, varför kunde den inte vara mer i linje med 1290/nya 390 isåfall? Ser ju ut som en gammal UJM-häck nu.

Det är ju inte den färdiga produkten du ser på bild utan en slätstruken hoj som inte ska uppmärksammas innan release.

Singelcuts, accraslipon, en tail tidy och lite annan plast så blir det nog bra :)

Att den färdiga produkten inte kommer se ut som prototypen är ju ganska självklart.
Tycker fortfarande den ser hyfsat rå ut även om utseendet inte direkt är någon dealbreaker för mig. Stör mig nästan mer på passagerarhandtagen och ljuddämparen än skylthållaren.

Kommer den med över 100 kusar så kan den vara intressant...beroende på prislappen då.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT