Vad heter ditt/dina djur?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Scilla skrev:
Katten heter Julia (Lilla Jul, Jullan-gullan). Den stackaren ska till veterinären på torsdag. Hon äter och är glad, men blir bara smalare och smalare. Förmodligen fel på njurarna, hon är trots allt fjorton. :gråta

Stackars... :pannkyss
Även om det inte är njurarna, för det är vanligare att de inte äter och dricker då, (Kroppen är så full av det som njurarna ska rensa ut att man blir förgiftad och illamående och trött.), så kan det ju vara "point of no return" med den gamla damen... håller tummarna för något så banalt som tandproblem eller matsmältningssvårigheter. *kram*

Emmi skrev:
Jag vet det där. Restylane används ju i läppar men jag har läst på flera ställen om botox i läppar. Mina är inte trimmade eller stylade på nåt sätt utan väldigt original, så jag är inte så insatt. :rofl

God damn! Vad är det för nötter som vill ha Botox i läpparna?? :confused:
Har du ingen bild?? :rofl

2fast4hjo skrev:
Katt, Zimba, efter lejonkungen, vad annars.

Katt som en vän hade=pucko. Han skrek "pucko" så att grannen tog åt sig.

Häst: Jonatan, efter bröderna Lejonhjärta, Skorpan hade blivit lite mesigt på en häst som skulle till att bli
177 cm i mankhöjd.

Ett oerhört vackert namn du har valt måste jag säga:)

Felstavat dock.. Jonathan

;)

S*Glitterbengalens Barney i stamtavlan alias Kaos
S*Izoleyas Shere Khan i stamtavlan alias Svinpäls...
Båda herrarna är av rasen bengal, katt för de som inte vet.

Sen har vi ett nytt hemsk yrväder i form av en hund... En liten petit brabancon ("Rags" från Spin City för de som inte vet kanske) som heter Horatcio i stamtavlan men kallas till vardags för... Fluris.

Flamma77 skrev:
Stackars... :pannkyss
Även om det inte är njurarna, för det är vanligare att de inte äter och dricker då, (Kroppen är så full av det som njurarna ska rensa ut att man blir förgiftad och illamående och trött.), så kan det ju vara "point of no return" med den gamla damen... håller tummarna för något så banalt som tandproblem eller matsmältningssvårigheter. *kram*

Hon äter ganska normalt och verkar glad och pigg. Tänderna verkar också vara helt ok och hon är avmaskad. Det som däremot hänt är att för ett par månader sedan fick köpte vi en säck kattmat (den vanliga, Iams för seniorer) som hon och Miramiss (nitton år i sommar!) vägrade äta. Det har bara hänt en gång förut och det var när min snåla far köpte euroshopper. Påsen visade sig vara gammal (jävla granngården "vi kan mest om tubsockar, chokladbitar och arbetshandskar"). I samband med det tycker jag att hon började tappa vikt, nya kattmaten äter dom. Blä, jag är orolig för veterinärbesöket imorgon, har liksom haft henne sedan jag var sju år.

Vi har en honkatt som heter Picasso, men som oftast får uppmärksamhet genom yttringar som "Kattfan", "Vad gör du", "Hoppa ner", "Tyst på dig", "Fetto", och "Mobbingoffer".

Bifogat

• Kattfan.JPG
    Kattfan.JPG
    63.7 KB · Visningar: 59
Jag fick två jättesöta dvärghamstar av min jobbarkompis för han tröttnat på dem. Hanna och Magdalena Graaf :hihi Nä, det var inte jag som gav dem namnet.

Vår rara katt lystrar endast till "hoppanerfrånmyssängnukattjävel".
Annars heter hon Louella bara för jag glömde döpa lilltjejen till det.

Last edited:
Min hund heter Troll. Är man fantasy-freak så är man...

Bifogat

• SemlanWW2002.jpg
    SemlanWW2002.jpg
    42.9 KB · Visningar: 57
Har 2 katter som heter Plus å Minus... :hihi

//Veronica

Bifogat

• minuss.jpg
    minuss.jpg
    56.6 KB · Visningar: 61
  • plu1.jpg
    plu1.jpg
    48.7 KB · Visningar: 50
Vår vovve, en 10-årig Golden Retriver som e bäst i värden heter SIMBO
Puss på dej min bästa vän nånsin...Matte Nettan

Vår lilla vovve som valp.. här 9 veckor gammal, Ludde heter han..

/ Fredrik

vi har även en kanin som heter Nicke.. Ludde tror det är en hundvalp, och tar Nickes morötter..hehe

Vovven lystrar likväl till ex "stolpskott" och "hörrö pajjas"...

Bifogat

• ludde.JPG
    ludde.JPG
    50.6 KB · Visningar: 55
Min attack-landsköldpadda heter Hugo. Låt inte skenet berdra, han är galen

Bifogat

• pic12.JPG
    pic12.JPG
    52.1 KB · Visningar: 41
Har redan svarat här innan, men har fått tillökning av några ciklider (fiskar alltså).

De heter Viola och Gunvor (den ena sorten). De andra heter John, Tracy och Jenna :hihi

~Settan~ skrev:
Har redan svarat här innan, men har fått tillökning av några ciklider (fiskar alltså).

De heter Viola och Gunvor (den ena sorten). De andra heter John, Tracy och Jenna :hihi

Fan har du djurfarm ?

:)

När jag blir stor ska jag ha en gård i nån bonnhåla och odla djur utav bara fan.

Tuppar o höns , getter , hundar , ankor. Sen katter då men dom ynglar ju av sig som bara fan. :fyllisar Tror fan jag ska sova nu innan , nån kommer o slår mig hårt i huvet med en kudde eller nått..

Bor hos 2 rivjärn som brukar göra sitt bästa för att tränga ut husse ur sängen vid namn Cosmos (den oranga) och Sixten (den grå)

Bifogat

• Cosmos.jpg
    Cosmos.jpg
    122.1 KB · Visningar: 38
  • Sixten.jpg
    Sixten.jpg
    84.8 KB · Visningar: 36
Back