Vad heter ditt/dina djur?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Muskedunder skrev:
Avslöja din mesiga sida och erkänn vad du kom på för namn medan du pratade babyspråk med vederbörande djur.

Två av tre katter här heter vad dom hette från djurhemmet. Emma och Sotis. Tredje rivjärnet heter Musse, efter den avlidna Muske(som tidigare hette Köket, men lystrade inte till det. Kallades även osten + fjorton andra namn)

Iller Göran.....

Katterna:Sandy,Rally.
Hundarna:Molly och Nickita.

Bifogat

• molly 7.JPG
    molly 7.JPG
    9.7 KB · Visningar: 67
  • katt.JPG
    katt.JPG
    9.9 KB · Visningar: 43
  • sandy.JPG
    sandy.JPG
    8.1 KB · Visningar: 38
Vi har en lånad katt som heter Skrållan......(bott här ca 1 1/2 år.....) Hon är liten o nätt o helsvart......

Hästen hette Isak. Katterna heter Emerencie (kallas dock Emmy) och Enya. Åsså döpte jag Mauds föl till Dijanah.

Bifogat

• Enya och Emmy.JPG
    Enya och Emmy.JPG
    4.8 KB · Visningar: 47
  • angelisak2.jpg
    angelisak2.jpg
    47.9 KB · Visningar: 51
Last edited:
<<--- Hon heter Fixa, döpt av uppfödaren som inte besitter några kunskaper i tyska könsord. Jag själv som har lite tyska kompisar har liksom lite svårt att jävlas med dom nu för tiden, får bara svar som "Det är inte jag som har en hund som heter kn***a"

Last edited:
hundar: Tilda och Sally
Katt: Fräsan

när jag hade akvarium hade jag en sån liten sugfirre som liknade en rocka, han hette Gill.. detta var under hallandsåstunneltiden och jag var liten o tyckte rockan gill var lite fyndigt :död

Polarens Leguan heter Tuborg

Mina första ormar var döpta efter karaktärer i Twin Peaks, Laura och Bob.

Emmi skrev:
Botox är ju sånt man sprutar in för at få större läppar eller ta bort rynkor... :rofl

Neee... det är ett nervgift från en bakterieart. Men som du så rätt säger används den mot rynkor... dock förlamar det neverna så att huden inte skrynklar ihop sig och man kan reglera 'svettningnerver' om man har sådant problem. Att spruta det i läpparna känns som en riktigt dålig ide, men med tanke på det stela utseendet som är resultatet kan kanske förväxling skett i en del fall... ;)
Restylane är ett preparat som 'fyller ut' läppar och rynkor. Men det är inte lika kul som namn.
Tetanus vore bättre. (stelkramp, orsakas av en familjemedlem till den botulintoixn producerande bakterien.)

Jag funderar på att döpa mina nästa katter till läkemedelsnamn. Ex Sobril eller Rohypnol... :hihi

Mina kissar heter:
Jazz-Anna's Bimsie IX (hane) och kallas Ixe, Fixe, Bajse (en brun katt kan inte vara en kisse), Mattes älskling eller Mattes Kaa-aatt.
Det finns två tankar bakom namnet. Alla i kullen döptes till NIO på olika språk efter antalet kattungar, och eftersom jag älskar Liftarens guide till galaxen är Ix väldigt fyndigt...
Bimsie´s Extraterrestial e VI och kallas Evi,Evisen eller Liiiiten. Eftersom hon är dotter till ovanstående så fortsatte rymdtemat och romesk-siffra temat i hennes namn. Hela kullen hade matematiktema så därav lilla e, den naturliga logaritmen... :3freak :tungan :yoparty

Last edited:
George (den grå)
Gaston (den vita)

tvillingbröder.

kissarna.JPG

Last edited:
det heter "lilla Vi"

eller VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! som man ropar när man ska ha tag i den...

Bifogat

• lillavi.jpg
    lillavi.jpg
    98.1 KB · Visningar: 64
Flamma77 skrev:
Neee... det är ett nervgift från en bakterieart.KLIPP

Jag vet det där. Restylane används ju i läppar men jag har läst på flera ställen om botox i läppar. Mina är inte trimmade eller stylade på nåt sätt utan väldigt original, så jag är inte så insatt. :rofl

Katten heter Julia (Lilla Jul, Jullan-gullan). Den stackaren ska till veterinären på torsdag. Hon äter och är glad, men blir bara smalare och smalare. Förmodligen fel på njurarna, hon är trots allt fjorton. :gråta

Bifogat

• Lova och Julia.jpg
    Lova och Julia.jpg
    58.4 KB · Visningar: 45
Katterna: Shelby & Audi
Hunden. Rex (döpt av förra ägaren, omdöpt av mig till Fuling, men kallas oftast Ge-fan-i -katterna-ditt-mongo)

Back