Vad har ni på er under skinnstället?

Köpte nyligen nytt ställ och kan bara ge rådet att ta första storleken som du får igen dragkedjan på med mycket våld! stället när det är nytt ska sitta så tight att det nästan gör ont! det KOMMER töjja sig och då blir det perfekt!

Men som sagt glöm inte ryggplattan ( låna en där ) och kallingar och t-shirt under du får plats med underställ sen endå :tummenupp

Lycka till!

kallingar + underställströjja. Blir lättare att ta av stället om man är svettig.

På våren och hösten: Underställ med hög krage i halsen... Behöver man mer för att inte frysa, så dra på Sh tröjan samt en jacka över skinnstället.

På sommaren: Fillingar å tisha eller linne...

Man borde även kunna använda ett överkroppsskydd ( för mx ) med tröja över, men i mitt vilkor står det att det måste vara en dräckt med skydd, finns det typ liknande överkroppsskydd fast för benen? Eller man kanske kunde köra med goretex brallor? Skinnstället kan bli outhärdligt varm på sommaren om man poserar :D

mikal skrev:
Okej då har jag fått lite tips.

Men när jag provar imorgon då, säg tshirt och ett par jeans/joggingbrallor? :va
Man vill ju ändå kunna ha ett par joggisar ifall det inte är så varmt.

Eller? :confused: :)
Aldrig ska du få plats med ett par jeans under! inte heller joggingbrallor!
Kör själv med Tshirt och kallingar, långkalsångerna ryms inte :gnissla

Trosor, bh och en t-shirt... hade gärna haft mindre eftersom det blir så satans varmt på sommaren. Dock är det ju inte särskilt skönt att ha ett skinnställ rakt mot bar hud

kör långkallingar och långärmad t-shirt, annars sitter stället fast på kroppen om man svettas lite.

Kallingar o tisha + eventuellt HH-underställ
...o ryggskyddet såklart :tummenupp

Det bästa måste ju vara att ha så mycket kläder av syntetmaterial under stället :rolleyes:

Nedå, kör som de flesta med kallingar och t-shirt. Kanske ett par mjukisbrallor om jag ska till nån polare. Lite jobbigt att harva omkring med skinnbrallorna.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back