Vad har ni för transportmedel

Hur transporter du din båge och pick-å-pack till träning/tävling

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Volvokombi+ ett litet mc-släp ifrån erde.

Skulle helst ha en skåpbil men det räcker inte ekonomin till för nuläget.

Från och med i år blir det ingen buss. Har precis shoppat en 530 diesel, släp till tävlingarna i år, till nästa år blir planen en husvagn.

oFFkeFF skrev:
Från och med i år blir det ingen buss. Har precis shoppat en 530 diesel, släp till tävlingarna i år, till nästa år blir planen en husvagn.
Vad är en "530 diesel"? Jag antar att det är något som ska dubblera som dragbil och laståsna för barnvagnar.

Teddy skrev:
Vad är en "530 diesel"? Jag antar att det är något som ska dubblera som dragbil och laståsna för barnvagnar.

Naziwagen 530, d.v.s en bmw 530 diesel touring. Drar ingen soppa, lätt att lasta, och som plus i kanten går den riktigt jäkla bra också.
Så du prickade rätt i tankegången ;)

Golf kombi på brutala 90 hastkräftor & släpvagn, inte så kul men det funkar, man får vaselinpacka inför ERF, drömmer om en buss men inte en Transvestit.

Vi bytte bort Caravellen mot en SUV och ett 9 meter långt släp.
Kommer att ta längre tid till banorna men vi kommer att sova underbart.
Riktiga sängar och kylskåp slår en tom luftmadrass i en kall Caravell.

Mest praktiskt och billigast är nog en äldre husvagn ombyggd med lastmöljighet för mc + kombibil som man även kan använda dagligen.

Alicia skrev:
Vi bytte bort Caravellen mot en SUV och ett 9 meter långt släp.
Kommer att ta längre tid till banorna men vi kommer att sova underbart.
Riktiga sängar och kylskåp slår en tom luftmadrass i en kall Caravell.
Inte lagad än? :hihi

Anledning nummer 1 till att jag inte rejsar är att jag inte har råd med en husbil med garage än. Att ha en ball buss med värme o xbox känns nästan viktigare än själva rejsingen :)

Gamla trotjänaren Mazdabussen är utbytt mot en yngre förmåga (MB Vito) tills i år. Den nya damen är lite trängre dock, så det kanske blir till att kasta på en liten husvagn bakom om man ska få med sig allt.... Vi får se...

Ska bli skönt att åka en tyst och bekväm turbodiesel iaf.... :tummenupp

HanneZ skrev:
Inte lagad än? :hihi

Anledning nummer 1 till att jag inte rejsar är att jag inte har råd med en husbil med garage än. Att ha en ball buss med värme o xbox känns nästan viktigare än själva rejsingen :)

Att bo i en Caravell en hel sommar är inget att rekommendera.
Även fast den hade sina stunder :hihi
Släp kanske inte är det smidigaste, men nu får vi utan problem med oss tre hojar, däck och all annan utrustning.
Caravellen var lite för liten.

Alicia skrev:
Att bo i en Caravell en hel sommar är inget att rekommendera.
Även fast den hade sina stunder :hihi
Släp kanske inte är det smidigaste, men nu får vi utan problem med oss tre hojar, däck och all annan utrustning.
Caravellen var lite för liten.
bild på åket?

Jag ska byta ut ambulansen mot en Polar 300 i år. Ingen som vill ha en cool ambulans att glida omkring i? Se min signatur för info och bilder.

Torkel skrev:
Jag ska byta ut ambulansen mot en Polar 300 i år. Ingen som vill ha en cool ambulans att glida omkring i? Se min signatur för info och bilder.
Men torkel inte skall du falla in i kön och köpa dig en polar, byt istället upp dig till en nyare ambulans de sålde nydligen ut jättefina 940 ambulanser på fordonslagret.....

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back