Vad har ni för hoj!!

Pillo-kun

Medlem
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
<1hk, 76hk i teorin
MC2.jpg


gött, JB, slipper leta.
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Jag har tre Ducati hojar. En ombyggd Monster, en 748 SP (926cc) med en massa godis och en 999s ban-hoj :)

Ducati Monster 695.jpg

748 SP.jpg

Ducati 999s.jpg
 

Paul B

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2014
Ort
Alvesta
Hoj
Gs1000g bobber & YZF R1
Letar med en polka 98. Köpte en 04 för o köra med. Men 98an e den snyggaste som gjorts fortfarande.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
ImageUploadedByTapatalk1456898680.398491.jpg

BMW R1100RS, en i raden av tekniskt intressanta och kapabla hojar från Tyskland. Funkar till allt, rolig att köra och med ett speciellt utseende som gör att det bara är konnässörerna som blir intresserade. Bara 90 hk men å andra sidan kommer de direkt - rödmarkeringen ligger kring 7500 rpm. Vibrationsfri boxer och mycket enkel att serva själv, kostar dryga 1500 helår/helförsäkring med extra allt. Mycket effektiva ABS-bromsar kombinerat med Teleleverframgaffel ger grymma bromsprestanda oavsett underlag, jag som gärna kör grus tycker sådant är bra.

Sedan har jag en R100RS från -78 också. En av tidernas sporthojsklassiker, dessutom kittad med det som gick att få när den var ny såsom Öhlinare, oljetrycks- och oljetempmätare och extra utökad verktygssats. En fantastisk hoj som än idag är kapabel till stordåd - kåpan håller dig torr i ösregn och det är ingen skillnad om man kör 70 eller 170 - man måste kolla på hastighetsmätaren för att avgöra. Toppar kanske 210. 70 hk på 213 kilo hoj är inget i jämförelse med dagens superbikes men grejen är att man pallar 12 timmar i sadeln -oavsett hastighet- utan att bli trött, dessutom gör den inte bort sig på skogsvägar eller rentav stigar med sin låga tyngdpunkt, vridstarka motor och 20cm fjädringsväg. 17100 mil på mätaren just nu och det känns som en hoj jag kommer att spara på länge. Och det är faktiskt ganska många som struntade i att byta hoj framledes när de väl skaffat en sådan.

Ja, sedan köpte jag ju en liten japan åt dottern, en YBR125 vars fartprestanda inte direkt imponerar men på de flesta andra punkter gör den det. Och som inkörsport till hojåkning är den sannolikt perfekt.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top